Gå til innhold

Hvordan kan jeg få innvilget keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt to forholdsvis tette og harde barnefødsler og nå kunne jeg tenke meg keisersnitt med nr. tre. Fordi jeg ikke vil gjennomgå den samme smerten igjen.

Er det noen mulighet for det?

Må jeg sende skriftlig søknad, evt hva må jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er den eneste grunnen får du ikke keisersnitt. De ser hva som er det beste for ungen.

Skrevet

Snakk med legen din, du må skrive en søknad med begrunnelse, men hvet ikke hvor du skal sende den.

Det tar sikkert også litt tid å få behandlet søknaden så den må sendes i god til før termin.

Jeg har selv hatt (ufrivillig) keisersnitt og vil si at det er etterpå smerten kommer da, jeg var overaska over hvor stor operasjon det egentlig er.

Du kan heller ikke løfte tyngre enn vekta på babyen din i 6uker etterpå, så slike praktiske ting bør du også vurdere før en sånn søknad.

Skrevet

Du vil ikke få innvilget ks.

Smerte pga rier er overhodet ingen grunn. Da vil du kun få tilbud om mer smertestillende ved neste fødsel.

Ellers, så tror jeg du skal sette deg litt mer inn i hva ks er.

Hva er det som får deg til å tro at dette er smertefritt???

Greit nok at du mest sannsynlig ikke vil føle selve smerten når skalpellen skjærer deg opp omtrent fra hoftekam til hoftekam.

Men hvordan tror du det føles ETTERPÅ, når bedøvelsen begynner å gå ut??

Selv har jeg hatt et komplikasjonsfritt ks.

Men, det tok ei uke før jeg kunne le uten at det kjentes ut som alt av innvoller kom ut.

Det tok fjorten dag før jeg kunne bæsje uten at det kjentes ut som såret revna.

Ikke kunne jeg løfte på ukesvis heller.

SÅ du bør nok tenke deg om både en og ti ganger før du i det hele tatt nevner dette for noen leger eller annet helsepersonell.

Skrevet

Man får ikke keisersnitt for å slippe smerter, når det er eneste grunnen.

Skrevet

Noen som har noen gode grunner for å få innvilget keisersnitt?...Altså noen grunner som jeg kan skrive i søknaden? :)

hi

Skrevet

Herregud HI du er patetisk. tenk å ville ødelegge kroppen sin og gi babyen et dårligere utg pkt pga at du ikke orker å føde en gang til!

Babyen har best av å bli født på vanlig måte!!

Skamme seg!

Skrevet

Jeg har mange gode grunner, men du får ingen av meg!

Å føde er vondt for alle, men det beste for barnet.

KS er ikke noe man gjør for å få det lettvindt, det er en stor operasjon som kan være farlig for både deg og barnet. Spør heller om bedre oppfølging og smertelindring under neste fødsel.

Skrevet

En venninne av meg som har to ks og en vanlig fødsel bak seg sier at det å ta ks er dumt hvis man er redd for smerter, for hun hadde vondt lenge etter hvert ks.

Men gode grunner til ks er hvis fødslene har vært kompliserte, eller du har sterk angst mot å føde vaginalt, eller at du har problemer med astma.

Skrevet

Spør du etter andre sine gode grunner til å få innvilget keisersnitt, kjempesmart HI!

Du kan jo ikke bare skrive en løgnsøknad for å få det som du vil, og etterpå kan du angre når smertene ikke går over på ukesvis!

Tenk mer på barnet ditt enn deg selv er mitt råd!

Skrevet

Egentlig burde du vel, om du frykter smerter, "bestille" epidural slik at du er sikker på å få det. Det er mye smartere enn ks pga frykt for smerter!

Skrevet

Herlighet for noen frekke svar dere gir denne stakkars jenta.

Det er da et enkelt spm hun kommer med, og hun vil nok ikke høre hvor feig og dum hun er som heller vil ha keisersnitt enn vanlig fødsel.

JA, det kan bli komplikasjoner etter et KS, men det er faen meg ikke alle det gjelder for. Komplikasjoner kan det bli etter en vanlig fødsel også. Så slutt å dra alle over en kam!

Min jordmor fortalte selv at hun hadde hatt en fæl fødsen første gang, og at hun ved andre fødsel hadde keisersnitt pga dette.

Så til deg, HI, vil jeg si: Snakk med legen/jordmora di og hør hva du skal gjøre, istedet for å spørre her inne og bare få fæle og ekle svar fra keisersnittmotstandere.

Og til dere andre, som har svart så ekkelt: Hva om dere havner i fødsel og det viser seg at dere må ta et hastekeisersnitt: Vil dere komme til å nekte da, siden det er så FORFERDELIG med et keisersnitt?

Skrevet

Et hastesnitt blir vurdert slik at det er det beste for barnet der og da, ellers kan det dø. Likevel er det større sjanse for komplikasjoner ved snitt en vaginal fødsel.

Så jeg hadde selvsagt tatt et hastesnitt, men jeg hadde ikke "oppsøkt" større sjans for komlikasjoner uten god nok grunn.

Ja, hi bør snakke med legen eller JM for å få råd for SITT problem, ikke spørre om hvordan man kan lyve på søknaden for å få det innvilget!

Det er lavmål og egoistisk!!

Hvis man er redd for å føde barna sine pga. tidligere fødsler, så må man la være å få flere barn.

Skrevet

Du må ikke høre på disse ukynige svarene du får her, HI.

Jeg har 1 planlagt ks. Noen av de mest verdifulle øyeblikkene mi mitt liv. Jeg hadde ingen komplikasjoner etter. Var MYE bedre i form enn de som hadde født på min avdeling når jeg lå der!!!!!!!

Snakk med jordmor, lege. Det gjorde jeg. Der ble jeg møtt med respekt og forståelse for hvorfor jeg ønsket ks.

De var verken dømmende eller moraliserende for meg.

- og det viktigste: De var veldig dømmende overfor media som skrev om ks som det skulle vært å slakte et menneske uten bedøvelse.

Gå til legen din!!!

Skrevet

Jaha? Så alt man er redd for bør man bare la være å prøve seg på? Det er da ganske så normalt å få innvilget ks fordi man har fæle fødsler bak seg, ærlig talt!

Skrevet

Glemte å si noe. Jeg kunne løfte alt som virket "naturlig" for meg, dvs. var det ikke farlig å løfte baby, fikk til og med lov å løfte baby i bilstol hvis dette ikke var ubehagelig for meg.

Jeg var på laaang tur med min nyfødt 6 dager etter at jeg hadde født han.

Aldri hatt vondt i såret, aldri betennelse, infeksjon osv.

Så ja, jeg skal ha keisersnitt neste gang også....også da skal jeg lytte til legen og jordmora mi, IKKE folk inne på dib.

Skrevet

HI stakkars. Hadde du smerter under fødsel du? Må være den eneste som har hatt det stakkars

Skal du ta opp plassen på operasjonsstua fordi du hadde en fødsel som de fleste andre?

Og juge på søknaden?

Skrevet

En jeg møtte på barsel hadde fått innvilget ks pga to meget tøffe fødsler m ruptur.

Selv har jeg gjennomgått en fødsel m ks og en vaginal, og den vaginale tar jeg gjerne igjen etter epidural..så hvis det er smerter du er redd for kan du jo gjøre en avtale om god smertelindring på forhånd.

Skrevet

Sånne som deg Anonym 13:26 skulle ikke hatt lov til å uttale seg her inne.!

Godt det fins en anonymknapp å gjemme seg bak! Haha.

Skrevet

Forresten: HVOR står det at hun vil ha tips til løgner hun kan skrive på denne søknaden sin?

LES innleggene før dere tar konklusjoner selv. Himmel og hav..

Skrevet

Noen som har noen gode grunner for å få innvilget keisersnitt?...Altså noen grunner som jeg kan skrive i søknaden? :)

hi

DER snart mamma

Skrevet

LES selv a snart mamma. Før du ber andre gjøre det. TØS

Skrevet

<3snart mamma<3 Hun skriver det i tråden over som andre anonym påpeker.

Kanskje du burde lære deg å lese selv?

Skrevet

Jeg ser ikke ordet "løgner" noen steder jeg.

For meg kunne det bety at hun lurer på hvordan hun kan framlegge ønskene/grunnene sine.

Men igjen HI: Gå til legen/jordmor og hør der:)

Skrevet

Vel, for meg høres det ut som om hun kanskje har en god grunn, og det å lure på hvordan man bør formulere seg er en ærlig sak. Jeg er ikke det minste redd for smerter ved min kommende fødsel og har full forståelse for at andre kan ha hatt mer redselsfulle opplevelser enn meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...