Gå til innhold

Prinsen kom på 4 timer!!!!(fødselshistorie)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da var prinsen vår kommet til verden, han er 11 dager i dag..Har ikke kommet så langt og få skrevet ned hvordan det gikk for seg enda, men det er egentlig ikke så mye å fortelle:)!

8 dager på overtid sto jeg opp som vanlig og var på do. Ble litt irritert,hadde ligget med murringer hele natta og syns det var dumt det ikke hadde blitt noe rier i natt heller. Dagen før gikk jeg også med murringer/maserier som aldri tok seg opp og dabbet helt av. Men, så la jeg meg igjen etter dobesøket, og kjente noen små rier, men de var korte og kom med 8-10 min mellomrom. Bestemte meg for å ikke ligge der å ha småvondt og sto opp 0650. Kl. 07.00 var det ingen tvil lenger, som om det bare smalt til. Kraftige rier som kom tett. Kl. 0720 vekket jeg sambo, klarte ikke lenger å ta tiden og følge med på når riene kom selv.

Begynte å få litt hastverk nå, riene kom med 4-5 min mellomrom og varte i 50 sek. Begynte å gå masse på do og tømme meg, og masse blodig slim. Riene var heftige,klarte ikke å spise noe frokost og måtte bare komme oss avgårde.

Kom vel til føden i 9 tiden og sa at han kommer snart altså!Jordmor sa det var best og bare få sjekket meg. "Oi, ja det er ikke lenge til du skal føde, her er det 7-8 cm åpning." Sa til samboer i bilen at jeg tror nok vi kom til å få en god overraskelse, og at jeg var kommet langt. Joda var det, og jeg sa bestemt til jordmor at epidural skal jeg ha!Fikk klyster og deretter rett inn på fødestue. Anestesien kom og litt ut i forberedelsene kom de på og spør hvor mye åpning jeg hadde. Jordmor blingset på det ene øyet til meg og sa 7cm:) Hun hadde forstått at det var veldig viktig for meg med epidural. Ikke lenge etter det(fikk jo noen gode rier, og pustet litt ut)så kjente jeg ennå større trykketrang. Ba jordmor sjekke meg og hadde 10cm åpning. Fram med håndtak og støtte til bena. Jordmor tok vannet og jeg fikk begynne å presse. Gruuusomt, presset i 25min så var prinsen ute 11.07. Han veide 3002gr, var 49cm og en hodeomkrets på 34cm. Ble klippet grunnet tidligere totalruptur, så jeg ble sydd litt etterpå. Deilig at det ikke tok så lang tid!;)

Lykke til , til alle dere andre som ikke har født!

Vondt er det, men for en opplevelse det er!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fin historie:) og gratulerer så masse med en ny sjef i huset;)

Skrevet

gratulerer så mye med veslegutten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...