Gå til innhold

18 mnd og slår/biter - overse eller si nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutte min på 18 mnd slår og biter av og til. hvertfall oss foreldre. har ikke fått beskjed om at han har gjort det mot noen i barnehagen. Tror dere det er lurest å overse det eller å si nei? noen med erfaring? Hvor strnge er dere ellers? Prøver dere å overse mest mulig av "fantestreker"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår jente gjør også dette, 18mnd, jeg sier ifra når hun biter.

Setter meg ned på hennes høyde og sier nei, da blir hun kjempelei seg å gråter, akkurat som om hun vet det er galt. Hun slutter ikke å gråte før hun får en kos og springer etter meg å sier mmmmm for at hun vil kose meg :)

Jeg har bestemt meg for at biting og slåing skal jeg si nei til, hun gjør det ikke for å være slem men det er sånn hun får utløp for ekstrem frustrasjon og skuffelse. Men når jeg har sagt nei og kosen har kommet er vi ferdig med det!

Ellers prøver jeg å begrense ordet nei til henne, hvis jeg ser hun gjør ting om og om igjen sier jeg nei, men det meste "gale" hun gjør er fordi hun utforsker. Kan ikke gå rundt å si nei til henne hele tiden, blir ikke mye læring og bra forhold av det.

Skrevet

min sønn på 19 mnd er sånn han å. slår hele tiden og jeg prøver å si nei til han men han bare ler av oss når vi prøver så fortsetter han.. noe tips til meg ? han hører absolutt ikke på noen andre enn sin mormor. hu ser bare litt skuffet på han og sier nei så gir han seg, men han hører ikke på noen andre..

Skrevet

Prøv mormormetoden, fungerer ikke den så overse han totalt når han slår, gå et annet sted å gjør noe annet, kanskje det ikke blir så spennende da!

Skrevet

mormor metoden går heller ikke.. så jeg har begynnt å gå ut av rommet eller finne på noe annet men han går etter å slår.. virker som han synes det er fryktelig artig.. i bhg gjør han det samme.. men der blir dem nesten ikke tilsnakket når dem gjør slikt..

Skrevet

Min nevø, 4 år gammel slår enda.. Hans mor har hele tiden oversett, gått ut, eller sakt nei med "barnehage stemme". Så jeg tror ikke metoden overse hjelper på alle.

Skrevet

Hei

Foreslår å si bestemt ifra i normalt toneleie og forklare hvorfor, deretter overse hvis de ikke gir seg. Til syvende og sist er det ikke spennende lenger.

Skrevet

Her ser det ut til å hjelpe best å overse, evt bare ta hånden og "kysse den i hjel". Men vet ikke om det hjelper i lengden. Hun slår bare oss hjemme, ikke i bh, og hun slo nå når hun var syk. Etter at hun ble frisk, har hun ikke slått, og er nå blid og glad igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...