vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Har fått tilbud om vekst-estimering på lille i magen, og lurer på hvilke uke jeg skal ta... Hva som er mes vanlig liksom...
Gjest Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 unnskyld. kansje dumt spm, men hva er egentlig det? :S
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2009 Det er en ekstra ultralyd man får for å sjekke størrelsen på babyen. Ikke alle får dette, men om man har høyt sf-mål, store barn fra før, svangerskapsforgiftning, osv
flypapir Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Jeg fikk ikke velge, men fikk det av sykehuset en mnd før termin og tre dager før termin....
Fire småtroll Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Forrige svangerskap ble jeg henvist i uke 29 pga høye sf-mål og tidligere store barn. Siden ungen allerede da var ganske stor ville de ha meg tilbake til kontroll i uke 36. De sa det var helt vanlig å ta den kontrollen i uke 36, for da ville de utifra størrelsen på ungen diskutere om det var forsvarlig med vanlig fødsel eller om det ble aktuelt med igangsetting før termin eller keisersnitt. Så jeg vil tro uke 36 er en grei uke, da er du ganske nærme termin, men ha enda noen uker igjen til fødsel.
FruMamma med nr 2 Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 Jeg fikk i uke 33 og 36. Dette pga at kommunejordmor fant ut i uke 32 at magen nesten ikke hadde vokst den siste mnd. I uke 36 fikk jeg pga at jeg da hadde passert uke 35 itillfelle de måtte sette i gang fødselen.
Termin Feb.-09 Skrevet 22. januar 2009 #7 Skrevet 22. januar 2009 Fikk ikke velge når. Det var jordmor som ville at jeg skulle sjekke størrelse på foster og mengde fostervann pga av stor forskjell mellom menstermin og ULtermin (1mnd) Vekstestimeringen ble gjort i sammen uke som "min egen termin" var (uke 36)
Karma! Skrevet 22. januar 2009 #8 Skrevet 22. januar 2009 var i uke 35 - der sa de den kom til å bli knappe 3 kg men ut kom en 4kg.. hmmm.. fikk dette pga fam historie...
Mayken Skrevet 22. januar 2009 #9 Skrevet 22. januar 2009 Spurte om å få vekstestimering da vi var på 3d ul. Viste seg at ungen ligger to uker forran skjema på størrelse. I uke 30 var jeg inne på føden til kontroll fordi jeg ikke følte meg helt bra. Hodepine, hjertebank, svimmel ol. Da tok de en rutine ul og det viste seg at ungen fortsatt lå 2 uker forran. Har snakket med jordmor om redselen for å få et stort barn og hun har satt meg opp til ny vekstestimering 1 uke før termin, så hvis jeg ikke har født innen da, får vi se hvor stor ungen er og om jeg skal settes i gang eller i hvertfall slippe å gå over termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå