Gå til innhold

Vi har tre gutter og nummer fire ble jente, hvorfor tror alle at...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor tror alle at vi absolutt ønsker oss rosa klær og klær med blonder på samt kjoler? Da jeg var gravid sa jeg klart i fra til alle om at jeg ikke likte rosa og blonder så jeg ville ikke ha det om vi fikk jente (vi visste ikke kjønnet før hun ble født).

Jeg liker faktisk blått og grønt bedre enn rosa og lilla!

Alle sier at ja endelig fikk vi noen å pynte, men jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har likt å pynte hverken meg eller barna så hvorfor skal jeg begynne med det nå med fjerde barnet?

Jeg liker ikke gavene vi har fått, har aldri hatt sansen for små prinsesser og dill og dall. Vet det høres utakknemlig ut, men hvorfor tar ikke folk hensyn når jeg har sagt gang på gang at jeg ikke vil ha rosa klær og kjoler i gaver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utakkenmlige kjerring. Håper du ikke får flere gaver i det hele tatt.

Skrevet

Har du virkelig klart å si fra til alle?? Rart du får gaver i det hele tatt.En annen ting har du sett klærne i butikkene? De selger bare prinsesse tøy og rosa, leita meg blå etter noe som ikke var rosa.

Skrevet

Hahaha bare vent til tomboyen din blir 4 du :D :D

Skrevet

De tenker vel litt på jenten din også - at hun må få lov til å være litt jente. Hun kan synes det er litt rart - og kanskje også sårt - senere når hun blir større at hun ble/blir kledd opp som en liten gutt.

Skrevet

Hva da...altså når hun blir 4?

Skrevet

Jeg er enig med HI jeg. Jenter behøver ikke å gå utelukkende i rosa og blonder. Det finnes masse andre fine klær, uten at hun blir tomboy av den grunnen.....

Hva med å bytte det du har fått? Det er ganske vanlig at man får ekstremt mye i samme størrelse osv, og da er det jo vanlig å bytte noe. Bedre det enn at det aldri blir brukt....

Men, når det er sagt... Når du har ei lita jente, må du bare forvente at du får noen rosa klær, leker osv. til henne, uansett hvor mye du misliker det. De fleste liker det, og det er det det finnes mest av i butikkene....

Skrevet

Jeg prøvde på det samme, eller dvs jeg ga ikke beskjed om at jeg ikke ønsket jentete klær, men kjøpte unisexklær selv. Nå er jenta 2,5 år og det siste halve året har jeg hatt fint lite jeg skulle ha sagt. Her SKAL nemlig ALT være ROSA!!!!

Og hvorfor skal jeg nekte henne når hun så sårt ønsker det...? Så jeg kjøper rosa til snuppa heretter, eller lilla eller blått om hun forandrer yndlingsfarge da :D

Skrevet

Jeg kunne aldri funnet på å fortelle andre hva de burde kjøpe i gave. Om de ikke spør selvsagt, men da regner jeg med at de ikke hadde kjøpt noe som var tvert imot.

Synes du høres både uhøflig og utakknemlig ut.

Skrevet

Min datter hadde ikke mange kjoler som liten, for jeg synes det var upraktisk, men en og annen kjole hadde hun. Hun hadde også klær i alle farger og relativt lite i rosa og lilla og hun var langt i fra dollet opp. Men hun fikk se ut som en jente og var vi i besøk pyntet vi henne med en kjole.

Med HI her er det jo ikke snakk om å utelukkende gå i rosa og i kjoler Regner med at den lille jenten arver masse fint fra brødrene sine også.

Skrevet

Hvorfor ikke prøve å variere litt da? Kjøp det du liker, og varier med det du får i gave, det kan vel ikke være sååå ille????

Jeg skjønner deg, for jeg fikk masse klær til min gutt jeg ikke likte. Jeg liker ikke så godt brunt og grønt, men liker mørkeblått og lyseblått. Men det var faktisk litt deilig å kunne ta fram de gavene jeg aldri ville kjøpt selv, det var ganske ok likevel.

Dette er jo kun en bagatell, vær glad du får gaver. Folk kjøper vel det de selv liker, og kos deg heller med den lille og livet!

Smak og behag.

Skrevet

Si det, jeg har allerede hatt en het diskusjon med svigermor fordi vi ikke ønsker oss rosa stæsj med blonder hvis vi får ei jente. "Hvis det blir jente skal hu være lille dokka mi".... joho, dokke du liksom! Kan tro denne hormonelle bomben her tok av *rødme*.

Folk får nå gi det de vil, men når de vet det er ting vi ikke ønsker oss så får de bare bli fornærmet over at det ikke blir brukt, for det blir nok ikke brukt hvis vi får sånne ting, he he.

Skrevet

He he, rart det der. Hva skal babyer med kjoler uansett? Greit nok å ha til spesielle anledninger, men det er jo ikke spesielt praktisk. En annen ting når barnet blir stort nok til selv å ha formeninger da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...