Gå til innhold

Er kandidatstudier godkjent som mellomfag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg blir ferdig nå med kandidatstudier i økonomi og tar ett år med pedagogikk, kan jeg da ta jobb som lærer i økonomi på en videregående skole? Og vil jeg få noen tittel?

Dette vet nok du, Lektor?;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil være adjunkt med tillegg, og nei de teller ikke som mellomfag om de ikke er mer enn tre år.

Skrevet

Feil, du vil være adjunkt om du har tre års studier, med tillegg om du har fire. Peden regnes ikke med der. Men tillegg vil du få dersom du tar ett års studier samme hva de er faktisk.

Skrevet

Takk for svar. Prøver å tenke litt i nye baner ang. jobb.

Skrevet

Men det kan være vanskelig å få full jobb innen bare økonomi, for det er et 5-timers fag. På de to siste årene studieforberedende. Men du kunne søke på salg service, yrkesfag også. Der er det nok flere timer du kunne hatt.

Skrevet

Noe å tenke på, ja. Er ferdig med kandidatstudiene til høsten (i markedsføring, har noen tillegsfag i økonomi), og hadde egentlig tenkt å gå videre med bachelor i markedsføring. Men jeg får se om det finnes noen alternative muligheter, for selv om økonomi og markedsføring er interessant, er ikke jobbmulighetene så store her jeg bor (innenfor det feltet). Drømmen er jo å jobbe med eksport av laks/ørret (tenk at noen faktisk drømmer om det=)).

Skrevet

med den utdanning passer du fint på salg service. Jeg kjenner ikke den linja så godt vi har den ikke på skolen, men om du ser litt her

http://www.udir.no/templates/udir/TM_Programomr%C3%A5de.aspx?id=2101&poid=246964

Så finner du læreplaner til de som sorterer under service og samferdsel, og da kan du jo vurdere din kompetanse i forhold til fagene der. Men vet at de har MF enten andre eller 3. år.

Og du bør jo kanskje også sjekke om det er noen skoler i ditt nærområde som har disse fagene.

Skrevet

Skal sjekkes ut. Hjertelig takk=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...