Ruttitutt :-) Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Storesøster har influensa her i huset (tror vi iallefall). Kan lillemor på 4,5 mnd bli smittet av det, og vil hun da vanligvis får det like hardt? For så små bør vel ikke ha feber...? Og storesøster har 40 i feber....
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Ja hun kan ha det, og vil nok ligge på samme feber. Feber i seg selv er ikke farlig, men pass på at hun ikke blir dehydrert, små taper fortere væske og har mindre lagre å gå på.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Ja ho kan bli sjuk men influensa får ho ikkje på samma måte som voksene. Er litt usikker på om det er det den eldste din har også, sjuk er ungen men om det er influensa er noko anna. Eg var til legen med meg og jenta mi, ho var nesten 1år tenker eg, og sa at me hadde influensa. Eg hadde feber og verka osv, ho var kraftig forkjøla og hadde feber, eg sa at det er sikkert det ho har også. Da sa legen til meg at ungar får ikkje influensa slik som voksene gjør, dei er sjuke det er ein anna ting men det er ikkje influensa. Så ein baby på 4,5mnd får ikkje influensa men at den kan bli sjuk, ja det kan den.
Ruttitutt :-) Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2009 Takk for svar. Da er det ikke sikkert det influensa eldstejenta har, ingen av oss andre har fått det så da kan vi jo håpe at det er en vanlig forkjøelse. Hun ble forkjølet for en uke siden, bare snørrete, så kom feber og hoste i går. Verre i dag. Lillesøster ble forkjølet 2 dager etterpå, snørreete, men er mye bedre i dag!! Så jeg håper jo da at hun slipper unna... Men er redd denne hosten og feberen er en ny runde som abre kom oppå den andre...og da kan kanskje lillesøster bli syk enda en gang. Jeg har sykdomsangst og er livredd for sånt....Ser for meg sykehusinnleggelse og det som verre er med en gang...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Slapp av!! Det går så bra så. Har du vert lagt inn på sjukehuset med nokon av ungane dine?? Dei er kjempe flinke til å ta seg av deg og ungen din. Det er jo ikkje synonymt med sjukehuset om ungen blir sjuk da. Er du i det minste tvil om det er noko som ikkje går over av seg sjav så reiser du til legen. God Bedring til småttisane dine!! Og slapp av litt du også, for ungar merkar om du er stressa nå......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå