Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 ...med q-tips eller bare en klut?? Har hørt så mye rart, og usikker på hva jeg skal gjøre. Synes det er stygt med masse gult inni ørene!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Du skal IKKE bruke q-tips! Hverken på barn eller deg selv. http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=529546 Det gule kommer ut når du bader ungene og de får vann over hodet. Har aldri fjernet ørevoks fra vår unge, og han har stort sett aldri ørevoks heller, det som er kommer ut av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Jeg har brukt q-tips på meg selv i alle år, og også på barna mine. Har gått fint med oss! Gjør som du føler for du!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Er samme som bare å røyke i svangerskapet, det gjore jeg å det gikk fint bare å drikke i svangerskapett, det gjore jeg å alt gikk fint trenger ikke bruke bilstol på barn, gjore ikke det før, å det gikk fint Det er bare det at alle det går fint for, er det enda flere det ikke går fint for. Bare fordi man selv er heldig, betyr ikke det alt alle andre er det. For det er mange barn som tar skade av at mor røyker, det er mange som tar skade av at mor drakk, å kræsjet de før i tiden med løs unge, da daua ungen.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Hovedregelen er at du ikke skal ha noe lenger inn i øret enn du får albuen :-) Jeg bruker klut. Q-tps etter bad, men bare ytterst i øregangen. Det viktige er å unngå å trykke voks lenger inn i øret.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 skikkelig saklig 11.38...... tror ikke det er noen som tar rennefart å dytter q-tipsen inn! Går helt bra hvis en er forsiktig!
Gjest Skrevet 22. januar 2009 #7 Skrevet 22. januar 2009 Jeg vasker ikke innvendig i øret, bare utvendig og da med en myk klut. Jeg har selv nedsatt hørsel, sannsynligvis pga ivrig qtipsbruk inne i øret på meg da jeg var barn i følge spesialisten jeg har vært hos. Derfor unngår jeg å gjøre det med vårt barn.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #9 Skrevet 22. januar 2009 Vasker ørene når de bader og bruker q-tipen i alle snirkler for å tørke og få bort skitt som kan sette seg der. Tar tippen på q-pipen helt ytters i øregangen kun ved åpningen men ikke inni.
Gjest Skrevet 22. januar 2009 #10 Skrevet 22. januar 2009 Det legen sa er verst med qtips er visst at små bomullsfiber kan bli liggende igjen i øregangen og irritere, øretermometer aner jeg ikke noe om annet enn at det vanlige termoteteret vårt gjør jobben helt greit
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #11 Skrevet 22. januar 2009 Ikke alle unger det er like greit med.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #12 Skrevet 22. januar 2009 Her ligger snuppa med ørene under vann hver gang hun bader! Ellers tørker jeg bort med vaskeklut hvis det blir noe gugg ytterst i øret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå