Gå til innhold

Forslag til spennende matpakker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger gode og ikke så altfor tidkrevende tips på hvordan jeg kan lage litt mer spennende matpakker til guttene. (barnehagebarn)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varier med grove rundstykker. Bak og frys. Når du skal sende med rundstykker tar du opp de du trenger kvelden før, og smører samme dag. Kjøp små bokser du kan ha i matboksen eller bruk plastfolie som du kan legge oppskjært frukt eller grønnsaker, eks 1/2 banan, eple, druer, gulrøtter, cherrytomater, agurk, paprika osv. Evt lag spyd med litt frukt og grønnsaker. Lag evt grove horn med ost og skinke. Kan fryses, og ta opp om morgenen så er de tinet til lunsj :-)

Skrevet

Hvis de er glade i ost er babybel ostene spennende for de små. Ellers sender jeg ofte med fiskekake, noen skiver fiskepudding, kjøttpudding, knaske gulrøtter, posjonspakker med leverpostei/makrell i tomat (visstnok veldig spennende å smøre selv), druer, melonbiter eller forskjellige typer grønnsaker. Datteren min ble i periode veldig lei av brødskiver, så vi fikk tips om å sende med en liten plastboks med frokostblanding som hun får melk på i barnehagen. Vi sender med rugfras, godt og sunt for småen. Hender også vi sender med middagsrester som feks. noen laksebiter, pannekake, omelett etc. Lykke til!

Skrevet

Hei klarfornr2

Jeg er imponert! Skulle ønske lunsjen min var så spennende. Kantiner rundt omkring har litt å lære...

Men hvor har du kjøpt den praktiske matboksen?

Skrevet

Jeg vil også vite hvor du har kjøpt den matboksen.....

Skrevet

Oi oi, dette var flotte saker - fkk vann munnen jeg:-)

Lurer også på hvor matboksen er kjøpt??

Skrevet

Jeg har kjøpt den fra amerika over ebay, men vet at de har den på en norsk internettbutikk.

http://www.alexi.no/index.php?cPath=11_69&osCsid=a8bf437d6fda8ec3e94beec4de57ba32

Der, jeg fant den. Det er faktisk veldig morsomt, og jeg gjør alt kvelden før sånn at jeg slipper å stresse med det på morningen. Bruker middagsrester hvis det passer. Akkurat nå har jeg noen muffins med tafffelost og peperoni i ovnen, i går lagde jeg sukkerfrie fruktmuffins. Jeg fryser det og tar opp en og en av gangen. Så blir det naturlig variasjon også.

Skrevet

takk for tips og inspirasjon! nå har jeg nettopp bestillt to sett lunsjbokser:-)

Skrevet

Sjekk også denne: http://20515.vgb.no/

Nå skal det sies at denne mannen her er veldig for lav-karbodiett og det er jo ikke akkurat det man burde sende med ungene, men han har mange gode tips og ideer.

http://soffensmatside.blogspot.com/ er ei dame som også holder på. Jeg syns jo hun har litt mye usunt, men jeg er på grensen til manisk, og barna hennes elsker det nok :) mange gode ideer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...