Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg brått litt dum når jeg hører om dette, jeg skjønner nemlig ikke veldig mye =/

Er det sånn at jeg skal gjøre noe ang fødeplass?Går ikke dette automatisk?Har ikke fått noe jeg skal fylle ut,heller ikke noe i posten.

Har ei jente fra før som vle født på et annet sykehus, måtte ikke gjøre noe da heller.

Vært på ultralyd på samme sykehus som jeg skal føde nå.Fikk meg med noen papirer jeg skulle ta med da jeg skal føde.Bare opplysniger om oss som foreldre...

Går da utifra at hvis det er noe som skal gjøres gjør legen det på første kontroll..

Hmm ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig prosedyre er at legen din søker for deg når du er på førstegangskontrollen i ca uke 12. Men om man vet at det er vanskelig å få plass ved det sykehuset man ønsker så kan man søke på egenhånd tidligere. Jeg gjorde det sistnevnte og fikk brev med bekreftelse på fødeplassen fra sykehuset sammen med innkalling til ultralyd i uke 19. Om man får papirer eller ei når legen søker det vet jeg ikke, men det gjør vel noen andre her inne?

Høres jo ut som at du har fødeplass siden du har vært inne på ultralyd. Ta evt en telefon og sjekk med sykehuset?

:)

Skrevet

Det kommer vel an på hvor du bor i landet. Det er vel bare Oslo og Akershus man må søke om fødeplass.

Det er legen din som egentlig skal søke når du har vært til første kontroll, så du skal vel egentlig slippe å gjøre dette. Men som sagt, hvis du ikke bor i Oslo eller Akershus, så slipper du å bekymre deg om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...