Gå til innhold

Da har jeg vært på 1. kontroll :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjedde jo ikke noe veldig spennende. Hadde bra Hb (blodprosent) og det er jo bra. Hun satte opp termin i forhold til mens så da er den 24.08, men jeg mener den i alle fall ikke er før 04.09, kanskje ennå senere. Men hun mente det var bedre å komme for tidlig til ordinær ul enn for seint og hvis de ikke får sett det de skal se da så får jeg en ny time.

Det er litt rart å sitter med et Helsekort for Gravide foran meg, he he :)

Nå må jeg finne nr til Jordmor her i bydelen, det er visst lang ventetid så hun mente jeg burde ringe med en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så kjekt då:) Kjekt å være i gang liksom;)

Skrevet

Jeg har også vært på kontroll, og har fått time til UL 1 april ;)

Men d føles jo så uendeli lenge til...

Tenkte også jeg skulle ta kontakt med jordmor, men er det noen som vet når man drar på kontroll til jordmor etter 1 svangerskapskontroll??

Er det virkelig ingen kontroll igjen før etter UL??

Skrevet

Jeg var også til 1. kontroll i dag :-) Fikk termin 12. august, en dag før den jeg hadde selv.

Jeg hadde en ikke helt fin urinprøve, men ellers var alt vel :-) Legen prøvde å finne fosterlyd, men fant den ikke, er jo bare i uke 12 så ble ikke noe bekymret av den grunn. Så jo lille på UL forrige uke.

Jeg for min del ser med en viss vantro på helsekortet, hadde ikke helt ventet meg å ha det foran meg igjen flere ganger, hehe... Er fjerde gang for meg.

Skrevet

Hei. Det vanlige er å ha 1. kontroll rundt uke 10-12. Deretter er det ordinær UL rundt uke 18 +/- noen uker. Så er det kontroll rundt uke 20, 24, 28, 32, 34, 36, 38, og 40 (evt 41 og 42), noe oftere på slutten dersom du har et risikosvangerskap. Jeg skal til kontroll hver uke mot slutten av svangerskapet pga tidligere svk.forgiftning.

Flere kontroller enn dette skal ikke være nødvendig så lenge man har et normalt svangerskap, men jeg kan forstå at noen føler det er lite i starten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...