Gå til innhold

Dere som har hatt planlagt KS pga seteleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det fra dere var til samtale på sykehuset der dere fant ut at bekkenet var for lite, eller at dere rett og slett ville ha keisersnitt av forskjellige grunner, til dere fikk det innvilget og fikk dato for dagen det store skulle skje?

Skal på samtale på sykehuset imorra, og er så spent!:) Er forresten 38 fullgåtte uker idag:)

Videoannonse
Annonse
Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Hos meg skjedde det faktisk dagen før fødselen. Var inne til jordmorkontroll på føden dagen før termin. Hadde da fått målt bekken og estimert babyens størrelse noen dager før. Jeg ville i utgangspunktet føde selv, men siden mini ikke hadde sunket noe særlig ned i bekkenet + at han så ut til å være ganske røslig så ville gynekologen heller ta keisersnitt. Veldig glad for det i ettertid, for han var stooor, så jeg hadde ikke fått han ut vaginalt.

Har du fått målt bekken + babyen?

Skrevet

Jøss, dagen før faktisk! Gud så spennende:) Kanskje babyen min kommer på mandag da? Regner ikke med de tar keisersnitt på lørdag og søndager..hehe..:) Iallefall ikke planlagte! Så spennende!

Jeg har målt bekkenet ja, men har ikke fått resultatet enda. De er jo så trege på sykehuset! En uke skulle det ta sa de, og idag er det en uke siden jeg tok bildene. Men imorgen skal vi på samtale, så jeg tror faktisk jeg bare venter å hører hva de har å si imorra:)

Ungen ble også målt for en uke siden, da veide hun rundt 3300 og 3400. Helt gjennomsnittlig fikk jeg vite. Men jeg syntes det var rart at jeg ikke fikk vite hva hun "kom til å veie ved termin" istedet..? Trodde det var det som var vanlig.. menmen! Blir spennende imorra iallefall. Håper bare de ikke trenger ei ukes betenkningstid på å finne ut om de kan gi meg keisersnitt, hehe..

Skrevet

Da jeg gikk gravid med gutten min, fikk jeg vel i uke 36 konstatert at han lå i seteleie. De gjorde ingenting med det da, men jeg fikk komme til en samtale en ukes tid senere om hva som kom til å skje videre. De pushet veldig på for at jeg skulle føde normalt, men jeg hadde en bad feeling, og fikk ordnet det slik at de målte bekkenet mitt og slikt en ukes tid etter det igjen. Da fant de ut at det var for trangt til å føde vaginalt, fikk svar samme dagen. Da fikk jeg snakke med en lege mens jeg var der, og han skulle ordne en dato for planlagt ks, og ringe meg i løpet av noen dager.

Hadde termin 2.mars og fikk ks 22. februar.

Kjempeglad for at det ble slik:)

Lykke til! Og bare stå på ditt og dine meninger!

Skrevet

Jøss, så merkelig at de pusha på for fødsel når de ikke engang visste hvor stort bekkenet ditt var.. Var jammen meg bra du sa fra og fikk målt det da!:) Tenk så fælt å ligge der å ha masse fødevondt, for så å finne ut etter laaang tid at nei, dette går ikke, vi må nok ta keisersnitt i full fart!

Skal jammen meg stå på mitt/vårt, så får vi sjå:) Holder på å glede meg ihjel, hehe;)

Skrevet

Jeg hadde termin 1. sept 2006. 2. august hadde jeg kontroll hos jordmor, og hun var ganske sikker på at barnet lå i seteleie. Var til kontroll på sykehuset 10. august og fikk det bekreftet og samtidig bekreftet at bekkenet var for smalt. Var tilbake til samtale 17. august og fikk velge datoen da. 23. august ble datteren vår tatt med ks, en kjempefin opplevelse.

Hvis du skal inn til samtale i morgen vil jeg tro at du får datoen da. De vil gjerne ta planlagt ks i god tid før termin, så de ikke risikerer hastesnitt (hvis vannet plutselig går). Tror 2-1 uke før termin er vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...