Tredje barn på vei Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Var hos legen med snuppa i går for hun har ikke lagt på seg siden november (falt mye i vekt i perioder). Hun har harr diare 3 ganger siden jul og det har var i 1 uke av gangen. Hun har melkeallergi. I går tok vi en del blodprøver for å finne ut om hun er allergisk mot noe mer matvarer oller annet. Siden søndag har hun kastet opp ca 1-2 ganger om dagen. sånn skikkeli mye. I går ettermiddag ble hun veldig slapp og har så og si bare sovet siden da. Hun orker ikke leke eller noe og spiser dårli. Burde jeg kontakte legen siden hun er blirr så ekstremt slapp? HUn var ikke det når vi var hos legen i går eller tidligere
*mamma t mathea - *fødeklar* Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite syns jeg da. god bedring til snuppa di, fælt når ungene ikke har det bra:(
du og jeg og vi to Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Ja, da ville jeg kontaktet legen igjen. Jeg har selv en sønn med dårlig vektoppgang, og har fått beskjed om å ha lavere terskel for å kontakte lege fordi han har lite å gå på.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Hvor gammel er henne da?? Får hun i seg væske? Mat er ikke så viktig når man har omgangssyke.., men væske er veldig viktig.. Er hun tørr på leppene? Blå/rød under øynene? Blek? har hun hatt våte bleier? Er hun tøtt på innsiden av munnen ( slimhinnene)? Det går mange tøffe viruser nå om dagen.. Vi har vært slått helt ut alle sammen her i over en uke.. Men når de er så små så må du jo være obs på uttørking.. Er du i tvil så ringe du heller legen en gang for mye.. =)
Tredje barn på vei Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2009 Hun har fått i seg lite væske siden i går. ca 200ml siden kl 4 i går. Legen sa i går at det ikke var noe tegn på uttørring. Kan ikke se hun har det nå heller da men. Bleiene har vært litt opp og ned. hadde våt bleie til mårran, men relativt tørre i går.
Tredje barn på vei Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2009 Hun er forresten 10 mnd veier nå 8,1 kg og 71 cm lang om noen lurer på det å=)
It's all about me Skrevet 22. januar 2009 #7 Skrevet 22. januar 2009 JA. Dette er nøyaktig den de samme symtomene min hadde på cøliaki. I tilegg følger ofte udiagonsert cøliaki med seg melkeallergi. Men den delen forsvinner etter at diett er igang. Så kontakt lege igjen, og gir ikke oppkastet seg innen noen dager børt du forlange gastroskopi. Veien ned til alvorlig underernæring og spisenekt er ikke lang. Ikke for å skremme, men hadde jeg fått denne beskjeden tidligere på min gutt hadde jeg dyttet magevirus-diagnosen fra fastlegene langt ned i halsen dems og dratt til sykehuset før.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 22. januar 2009 #8 Skrevet 22. januar 2009 Vi kom rett inn på legevakten med mini når han hadde gått 28 timer uten tiss.. Da var han tørr på leppene, blek, grålig under øynene.. Han hadde de klassiske tegnene på uttørking.. Men er du urolig så ville jeg nå uansett ha ringt legen jeg da.. Uttørking kan komme fort.. Men at hun har hatt våte bleier er jo veldig bra tegn.. Det er jo en av de første tingene de gjerne spør om når du kommer til legen.. =)
Tredje barn på vei Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. januar 2009 Såpass. Ja da burde jeg ihvertfall ikek gi meg.. Heldigvis har jeg en lege som heller ikke gir seg. I tillegg til blodprøve hun tok skull ehun sende et brev til barnelagen på sykehuset oxo. Legen vår trudde heller ikke at dette var et magevirus/omganssyke.
Tredje barn på vei Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 22. januar 2009 Jeg ska se åssen snuppa er når hun våkner igjen nå. hun sovnet halv 11..
It's all about me Skrevet 22. januar 2009 #11 Skrevet 22. januar 2009 Så bra at det blir sendt henvisning videre. Min kastet opp i 3 uker før det skjedde, og ytterligere 1 uke før han fikk diagnose. Da var han så radmager og klarte ikke spise mer at han måtte sondenæres gjennom nesa i flere måneder etterpå. Og en ting til hvis de prøver seg: Selv om blodprven ikke viser noe så er det veldig vanlig at den ikke gjør det selv om en har cøliaki. Blodprøven er bare en pekepinne når det gjelder det iallfall. Har hun noen andre syptomer som f.eks: - jernmangel - noen enkeltflekker med rød utslett på str med en 50øre - oppblåst mage Det er de tingene jeg kom på utenonm alle de tinene du allerede har nevnt. Man kan ha alt fra en til alt.
Tredje barn på vei Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 22. januar 2009 De tok også blodprøver på vitaminer å blodprosent og sånn vet jeg. Hun har fått eksem flekker på armene som nå har blusset opp. Magen er oppblåst i perioder bare da. Men sånn som du beskriver symptomene høres det nesten ut som snuppa her sine også.
It's all about me Skrevet 22. januar 2009 #13 Skrevet 22. januar 2009 Flekkene kan se ut som eksem ja. Min gutt fikk de på armene og ryggen. Ikke mange men en nå og da. Synes du skal kreve videre utredning jeg. Her er det så mange symtomer at det bør sjekkes opp skikkelig. Cøliaki er såpass alvorlig udiagnosert at det må tas alvorlig. Ikke bare får en i seg minimalt av næringen i den maten en spiser, men det er veldig plagsomt for den det gjelder også. Gastoskopi er ikke gøy, men fort gjort og det eneste som kan gi et skikkelig svar.
Tredje barn på vei Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 22. januar 2009 Ska ringe legen når snuppa våkner jeg. Fant ut at hun har bare vært våken ca 3 timer siden kl halv 4 i går.. En time i går kveld og 2 timer nå på mårran.. Tusen takk fro mange svar fra deg =) Flott at det finnes folk som deg
It's all about me Skrevet 22. januar 2009 #15 Skrevet 22. januar 2009 Hvor bor du? På Haukeland har de dropp inn på barneklinikken kveldene, vi syntes det var lettere å nå fram der og ble da innlagt dagen etter. Bar at du ikke synes jeg overdriver, men jeg blir litt engasjert etter å ha sett hvor syk en kan bli hvis det går for lang tid.
du og jeg og vi to Skrevet 22. januar 2009 #17 Skrevet 22. januar 2009 Sorry at jeg blander meg inn her - men kan jeg spørre deg om noe ang. cøliaki på pm?
Tredje barn på vei Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #18 Skrevet 22. januar 2009 Vi bor i Larvik så vi hører til sykehuset i Tønsberg.. Har vært der før da snuppa hadde rs-virus når hun var 3 uker.. Kjempe flinke leger der. Synes ikke du overdriver=) Du sier jo bare som det er og det er jo bra det da!! =) Hadde det ikke vært for det så hadde jeg sikkert ikke ringt legen igjen i dag. Føler selv jeg er "over hysterisk" siden jeg har vært ekstremt mye hos legen med snuppa for hun har vært så mye syk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå