HoochIsCrazy Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Jeg er i dag en uke på overtid og kjenner at det blir tyngre og tyngre å stå opp om morgenen for hver dag. En ting er at jeg er lei av stor mage, bekkenløsning, falske smerter som ikke vil bli til noe, men jeg er også bekymret for den lille. Altså, han har fine bevegelser og jeg har ingen grunn til å tro at han ikke har det bra, men jeg vet jo at de lærde strides over hvor lenge man skal gå på overtid også. I de fleste europeiske land har de begynt å tilby gravide å bli satt i gang etter en uke, og dette med god grunn. Her jeg bor sier de "ca 14 dager"... Og å sjekke modenhet og å tøye er visst "lite vits i". I tillegg har jeg vært/er ganske redd med tanke på fødselen. Jeg har blitt mer klar ettersom tiden har gått mot termin, men å gå sånn som det her å lure på når det skjer, hvordan det skjer osv er til tider tortur. Jeg hopper mellom å være klar som et egg til å blir skremt av tanken igjen. Nå vil jeg bare ha det overstått... Huff, klageinnlegg det her visst... Noen som har noen av samme tankene?
flypapir Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Ja, kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver.... Er 6 dager over termin i dag. Fødte 15 dager over termin sist, men det skal ikke skje denne gangen... Blir bare mer og mer demotivert for det jeg skal igjennom og klarer ikke se det positive som kommer etter fødselen. Skal på overtidskontroll i morgen og skal prøve så godt jeg kan å få mast meg til en igangsetting pga tidligere fødsel, men spørs om jeg ikke må vente til uka. Har du fått time til noen kontroll? Kanskje du kan ringe/stikke innom en jordmor på sykehuset og høre om hun kan tøye litt?? Om det ikke hjelper på å sette igang fødselen kan det kanskje gi deg troen på at noe kan skje tilbake? Lykke til hvertfall, førstemann i fødsel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå