Gå til innhold

til de som syns det er greit å la de små bade alene..............

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

man går jo ikke fra en baby på 6 mnd i badekaret, men jeg går fint fra datteren min på 4....

Skrevet

En 3-4 åring i en liten balje hadde gått greit så lenge jeg bare var i nærhten. En 4 åring i badekaret = at en voksen er på badet hele tiden. Er ikke så lenge siden jeg leste om en 3-4 åring som hadde druknet i badekaret (var ikke i Norge da) fordi moren var rett inne på rommet ved siden av å hengte opp en vask. Hun hørte plasking og trodde alt var i orden. Ulykker kan skje så utrolig fort i vann, men man må jo så klart se an forholdene. Er nok litt ekstra påpasselig når det kommer til vann jeg da ;-)

Skrevet

nå er det jo stor forskjell på babyer og 3-4 åringer da. Og hvis man tenker på ulykker kan det like gjerne skje i et badekar som i en badebalje.

Vi har badekar og jenta på 4 år bader alene, jeg er ikke langt unna og passer på og høre lyder. Men jeg er en person som ikke orker og tenke på alt som kan skje av ulykker. greit og være forsiktig og passe på. 4 åringen bader fint alene her. Jeg er mer redd ho skal være i dusjen alene, for det er fort gjort og vri på krana og brenne seg. Det er ikke like lett i badekaret vårt.

Skrevet

Også fireåringer kan drukne i et badekar. Man skal ikke la dem bade alene selv når de er såpass "store".

Skrevet

Pass på dere selv...

Skulle tro at halvparten her inne mishandler bara sine, slik som dere reagerer å hverandre.

Skrevet

Jeg går ut av rommet når 5 og 2 åringen bader samtidig, de herjer slik at en hører de hele tiden.

Skrevet

Jeg gjør det samme som Idefix...og som de herjer!! Jeg hadde merket om det var noe galt i løpet av bare noen få sekunder.

Skrevet

Klart det er forskjell....men uansett så mener jeg at slike sjanser ikke bør tar. Vi har badekar, men tidligere da sønnen min var liten og han bada i en balje i dusjen så var jeg til stede, selv om han var 4-5år...da han var 6år fikk han dusje alene, men med døra på gløtt i aller tilfelle.

På et bad er det vanligvis endel ikke fullt så barnevennlige ting også som små oppfinnsomme rakkere kan finne på å få tak i selv om mor og far tror det er oppbevart høyt nok. Feks barberhøvel, føner, barbermaskin osv....nei..synes det er best å passe på små rakkere som er på badet eller som bader.

Skrevet

er lov å bruke sunn fornuft og hue generellt sier jeg... Man går SELVFØLGELIG ikke fra baby på 6 mnd.

Skrevet

lAr ikke jenta mi på snart 3 bade alene, men om storebror på snart 9 er med så lar jeg de ha det gøy alene.. Hører plasking og skrik hele tiden, blir det stille så sjekker jeg.. Sjekker hele tiden fra tid til annen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...