mastermind Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Trenger noen råd og sånn. Snuppa på 9 mnd har feber for førstse gang. Er ikke sånn veldig preget av det, bare litt mindre turbo enn ellers. Jeg har det samme, skikkelig sår hals og pittelitt feber. Jeg har ikke vært over 37,5 så er ikke feber sånn sett, bare den feberfølelsen. Snuppa hadde 39,5 i natt og det syntes jeg var mye. Vet ikke hva som regnes for mye på< sånne små? Hun sover godt og spiser litt. Væske er ikke noe problem å få i henne. Men jeg trenger litt råd. Hva er mye feber, hvor mye paracet kan hun få, står 3 på pakken, men det betyr jo en hver 8 time, er ikke det lite? Hva gjør jeg for å holde feberen nede uten paracet? Letteste måten å måle feber på? Hun hater øretermometeret, skal kjøpe et annet nå. Råd mot sår hals på disse små? Ber vel egentlig om dine erfaringer med små barn og feber.
line_n & sara Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 hei, øretermometer er ikke helt nøyaktig på disse små ørene, så kjøp en til å putte i rompa, kjøp samtidig termometerbeskyttere (en liten hette du setter på tuppen) og vaselin, så er det egentlig ikke stress å måle i endetarmen på henne. jeg pleier å kle av sara når hun få feber, lar henne ligge i bleia, og gir mye vann. da pleier feberen å forsvinne gradvis. husk at litt feber er med på å bekjempe infeksjoner, så du trenger ikke gi paracet ved første febertegn! se ann febern og kle av ungen, det som kan være skummelt med de små, er at feberen kan stige fort, så følg litt med på tempen. når den bikker 40 kan du iallefall gi en paracet. god bedring til dere begge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå