Gå til innhold

Overivrige besteforeldre?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fortalt min mor at jeg planlegger barn, via inseminasjon i danmark. Derfor er jeg ikke helt gravid ennå, og jeg sa klart i fra at vi ikke må ta gledene på forskudd.

Likevel klarer dama å bryte ut at hu i hvertfall skal være med på fødselen, og 2 dager etter kom hu og foreslo veldig ivrig sitt eget mellomnavn(andre fornavn) som navn på min evt datter..

Kjenner at det irriterte meg veldig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt klart i fra hvordan jeg vil ha det. Og hvem du skal ha med på en eventuel fødel er vel helt opp til deg! Likeså hva den lille skal hete... Kjenner jeg blir litt varm.. Har selv en svigermor som tar planlegging ut av hendene på hovedpersonene... planla bryllup for noen år siden og plutselig hadde hun bedt et venne par av seg... lite frekt... Og vi hadde bestemt at vi skulle ikke ha noe bløte kake eller marsipan kake som bryllupskake (ingen av oss liker det) Men gjett hva som plutselig sto på kake bordet mens hun sto ved siden av å smilte av den fine kaka hun hadde laget.... Min mor følte seg jo helt overkjørt av dama siden hun gjorde masse, men min mor hørte på det vi ønsket... Men uttad så det jo ut som hun var så utrolig snill og hjelpsom.. Så nå har jeg lovet min mor at en eventuel dåp skal kun jeg og hun stå for... he he... litt ondskaps fult, men kan ikke fordra folk som skal ta over styringen på noe de ikke har noe med...

Dette ble en lang utblåsing fra meg... he he :)

Men lykke til med inseminasjon og måtte resultatet bli en spire!!!

Skrevet

Kanskje du bør si ifra... nå kjenner eg verken deg eller mora di, så snakker bare av egne erfaringer her.

Har selv valgt å ikkje si no te mine foreldre at meg og sambo prøver. Orker ikkje Dei har masa om å bli mormor og morfar i noen år nå....eg møtte sambo for ett års tid siden....!! Så..trenger ikkje mere press på meg.

Men som sagt. Kan jo prøve å si ifra..på ein forsiktig måte. f.eks " Eg må få sjangs te å tenke over alt dette sjøl før noen begynner å planlegge noe." "Eg foretrekker at det ikkje blir så mye styr over dette enda. Som du sa, prøve å ikkje ta gleden altfor mye på forskudd..."

Det e vel kanskje noe eg kunne sagt te mor mi...eller..nei....me bare har utblåsninger from hell me, også e me venner ettepå.. hehe..altfor like og altfor ulike på ein gang... Mor og datter syndrom...

Men lykke til uansett jaffal!! :)

Ska krysse noen fingre for dåkker!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...