Anya Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Har kjøpt en dress som liksom skulle være helt vanntett, men som blir klissvåt i det været vi har i Oslo om dagen. Utrolig irriterende, og ikke morsomt for barnet. Skal ut og kjøpe ny i dag, og trenger tips om heelt vanntette dresser!! Kan noen hjelpe meg, blir jeg veldig glad for svar
Gjest Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Reima tec er den beste jeg har prøvd på dette, den har også den høyeste vannsøylen så vidt jeg vet. Her kan i hvertfall ungene være ute i flere timer i øsende regnvær, vasse i dammer osv i disse dressene uten å bli det minste våt eller kald.
h.hippo Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Da skal jeg prøve meg, som dreven "barnehagetante". Jeg tror nok at jeg har tilgode å oppleve en 100% vanntett dress, med unntak av regndresser. Men Reima skal jo være gode, og selv har jeg valgt Troll til min lille pode. En ting veldig mange gjør feil er at man kjøper membrandress (goretex, airtex, el.) og vasker dem som vanlig. De må vaskes med eget vaskemiddel (får det i sport/villmarksbutikker) ellers tettes porene, og de vanntette egenskapene ødelegges. I tillegg anbefaler jeg på det sterkeste å impregnere den jevnlig, samme prosedyre som vask, men egen impregnering (kjøpes samme sted som vaskemiddel). Og for at barna skal holde seg tørre er det viktig at strikken under føttene er hel, slik at vannet ikke kommer inn der! Rundt 0 grader, og vått, så bruker vi i bhg dress med regntøy over! Ingenting annet funker for aktive barn, og selv da kan de bli våte!! Det viktigste blir nok å skifte fort når man kommer inn igjen;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå