PopUp Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Om dere jobber overtid, får dere lønn for det (dere som ikke har fastlønn) eller får dere tatt ut det i avspasering (dere som har fastlønn)? Eller er det bare forventet at en butikksjef skal jobbe mer enn 37,5 t?
Fire småtroll Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Jeg har fastlønn, og overtid må jeg ta ut i avspasering. Men å jobbe en halvtime her og der telles ikke som overtid, det ser de på som en del av jobben en butikksjef må gjøre. Men må jeg jobbe en ekstra lørdag, jobbe fra 9-20 pga sykdom, søndagsjobbing til jul, varetelling osv så avspaserer jeg.
PopUp Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2009 Nei, tenkte ikke på de halvtimene (selvom de utgjør endel ila mnd de også ;o)) Jeg får nemlig ingen av delene, det forventes at vi yter max, og jobber gratis utover 37,5 t....
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Jeg er ikke butikksjef, men avdelingsleder og jeg har samme ordning som Kristin1974. Dvs, all overtid er ikke mulig å ta ut i avspasering men derfor har jeg også fått høyere fastlønn for å kompensere for dette.
Fire småtroll Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Da håper jeg du har en god fastlønn! I kjeden jeg jobber er utgangspunktet at butikksjefene skal jobbe full tid, altså 37,5 timers uke, men at vi må regne med at det blir litt ekstra her og der. Det er helt greit, men opplagt overtid, det ville jeg ikke funnet meg i å jobbe gratis.. Men er selvfølgelig mitt økonomiske ansvar bevisst, sjelden jeg avspaserer hele dager så jeg må kalle inn vikar (da ryker lønnsbudsjettet), går heller hjem en time eller to tidligere om det er stille osv. Dette er en type avspasering jeg kan ta uten å spørre noen om lov, men skal jeg avspasere hele dager må jeg ha godkjenning fra distriktsjefen. Er aldri noe problem det heller da, jeg sparer gjerne opp litt og avspaserer noen dager i forbindelse med høst- og vinterferie.
PopUp Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2009 Nei, vil ikke si at fastlønnen er så mye å skryte av heller.. Er det samme som heltiden min + at jeg har bonus på 2000,-/mnd
Renate :-) Skrevet 22. januar 2009 #8 Skrevet 22. januar 2009 Har fastlønn jeg da og min sjef forventer minimum 40 timer i uka egentlig.... Får ikke noe lønn for overtid men prøver å få tatt litt avspasering innimellom men ikke enkelt det heller.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 22. januar 2009 #9 Skrevet 22. januar 2009 Jeg har fastlønn og tar ut ekstra tid i avspasering. Bortsett fra 100% som varetalling på søndager, de blir utbetalt. Om jeg jobber en halvtime ekstra, så jobber jeg litt kortere en annen dag. Evt samler opp til en ekstra dag. Jeg jobber ikke gratis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå