Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 35. Syns nesten ikke at magen har vokst noe siden midten av desember. Er det flere som har opplevd det samme? Jeg kjenner mye liv hver dag, så antar at ting står bra til, selv om voksingen har stagnert litt...(?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier legen/jm? så lenge du holder din kurve på skjemaet, så spiller det ikke noen rolle hvor stor du er. Så lenge babyen har det bra så kan du være ganske liten

Husker en jeg kjenner som ene dagen gikk rundt og så ut som vanlig. Uken etter kom hun med tvillinger! Fikk helt hakeslepp. Ante ikke hun var gravid. Det har jo noe med din kroppsform og om du er lang i overkroppen/midjen

Skrevet

Har ikke vært hos jordmor siden før jul, og fram til da hadde magen vokst jevnt. Nå har det liksom stoppet opp. Jeg er bare 157 cm høy, så har ganske kort rygg. Av den grunn fikk jeg mage ganske fort, og hadde ventet at den skulle bli ganske stor mot slutten.

Skal til legen på onsdag. Ville du tatt kontakt med lege/jm før det?

Skrevet

Er du bekymret,så kontakt jormor du.

Jeg har heller ikke slik voldsom stor mage,og hadde det ikke med mine 2 andre barn heller,men alt er bra:)

Baby følger voksegrafen jevnt,selv om hun ligger litt under gjennomsnittet.Mine 2 andre barn veide 3100g og 2400g ved fødsel,og jordmor sier bare at kroppen min ikke er skapt for å føde store barn.

Er 167høy og "var" slank før graviditet.Veide kanskje litt for lite.Underkant av 50kg.

Om barn ikke veier så mye ved fødsel,har det ingenting å si.De legger fort på seg.

Sønnene mine har alltid vært de største i klassen,og min eldste er over 190cm høy nå,16 år.Han veide kun 3100g ved fødsel:) Rare greier;)

Skrevet

Jeg har vært hos jordmor i dag. Magen min er også liten, og ligger nå under kurven. Var liten sist også, og sf-målene mine flatet ut på slutten. Måtte på ekstra ultralyd, men alt var bra. Jenta vår var 3180 g da hun ble født. Jeg bærer barna tett, er lang (1,79). Jordmor sender meg på ekstra ultralyd denne gangen også, for å være på den sikre siden.

Tror ikke du trenger å bekymre deg. Magen vokser gjerne i rykk og napp også, og hvor stor/liten mage vi får varierer.

Lykke til:)

Skrevet

Synes ikke jeg ser noe som helst forskjell på magen siden lenge før jul jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...