Gå til innhold

Dere som KAN clearblue...

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. blir testen alltid "positiv", altså får en svak strek når den har tørket?

(lurer fordi jeg har tatt test nå som var positiv med en svak strek som var knapt synlig med en gang, men som ble godt synlig da testen hadde tørket???)

2. teller sytråd-tynn blå strek som positiv???

3. er det bare en kjemisk graviditet om ikke streken blir sterkere i løpet av en ukes tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er usikker jeg nå...

tok en test i går på dagen, da kom det en sytråd strek med en gang nesten, i dag når den hadde tørket var den mye bedre synlig....

tok en ny test i dag og der kom det bare en såå sinsykt ultrasvak strek at jeg tolker den som negativ....

jeg skal ta en ny test i morgen, og se hva som skjer da....

kanskje de cb testene alltid blir posetive???

Skrevet

tror det står veldig klart i bruksanvisninger at testen IKKE skal leses av etter så så lang tid, fordi streken kan endres, for eksempel når testen blir tørr. Og er det et veeeldig svakt kryss der, ville jeg tatt en ny test i morgen tidlig eller om noen dager. Da får HCG verdiene steget litt..

Skrevet

Dersom en svak men blå strek kommer opp i løpet av tiden som er bestemt i bruksanvisningen, er testen positiv, uansett hvordan testen endrer seg etterpå.

Sist gang var min første test ganske svak, men veldig tydelig. Det jeg oppdaget over tid var at den tykke streken trekte seg sammen mot ene siden og ble til en tynn strek. Det er helt naturlig, kjemiske stoffer oppfører seg slik i mange andre sammenhenger så jeg ble ikke overrasket.

Den første testen var altså svak, men testen dagen etter var sterkere og den etter det var enda sterkere igjen. Så jeg tror at intensiteten på strekene vil øke med hcg-konsentrasjonen i urinen, i allefall de aller første dagene hcg-konsentrasjonen er detekterbar med graviditetstestene. Hcg-konsentrasjonen skal jo dobles for hver andre dag.

Den gangen jeg hadde en kjemisk graviditet så kom det først en svak blå strek, men den ble tatt på ettermiddagsurin, så jeg forventet mye sterkere strek om morgenen. Om morgenen dagen etter var det derimot enda svakere. Hadde massevis av symptomer (skikkelig ømme pupper, ikke til å misforstå) men symptomene forsvant og noen dager etterpå begynte jeg å blø...

Skrevet

tweak:

Det er jo akkurat det jeg opplever nå... tok en test på ettermiddagsurin i går, og den ble svak posetiv, tok en ny i dag til morgenen, og den var svakere...:(

æsj da er det sikkert sa igjen...:( hadde en tidlig sa forrige syklus også.....:((

Skrevet

hvorfor kommer ikke innelegget mitt med her.. t.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...