Gå til innhold

Søker dere endring av bidraget jevnlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var innom nav sine sider, og der ser jeg at bidraget er oppdelt i ulike aldersklasser.

Søker dere om endring på grunnlag av dette, og ikke bare når det er endring i inntekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri gjort det jeg. Men er vel dum som ikke gjør det.

Faren har ikke samvær slik som jeg oppga første gang det ble fastsatt. annenhver helg og i feier.

Så kunne vært sikkert 1500-2000kr mer å hente pr mnd hvis jeg gjorde noe med det.

Han driter fullstendig i ungene, og det kan gå flere mnd før han i det hele tatt tar en tlf.

Så lurer på om jeg skal gjøre det.. Er bare redd for at han da plutselig da blir intr i å ha samvær igjen bare pga pengene. Og kommer til å plassere ungene rundt til alle andre de helgene det er snakk om. For det er akkurat en slik drittsekk han er.

Så da tenker jeg at jeg heller driter i pengene og at han ikke vil ha samvær. Så koser jeg og ungene oss istedet som vanlig

Skrevet

Må si meg enig med den andre personen som har svart her...

jeg har hatt samme sum lenge- gjennom privat avtale, men ble lei av å aldri vite når bf ville betale...så jeg tok det via nav...oppga hva han hadde hatt av samvær i de siste årene og de fastsatte en sum på grunnlag av ca 2 døgn i mnd......Da satte Bf i gang et sant helvete.....det var tydligvis pengene som trigget hans interesse- mer enn samvær med barnet....

Så det endte meg at jeg snakket med nav og at jeg og bf skrev en avtale der han får fratrekk for 4-8 netter...da han nå hevder han skal få til annenhver helg....så nå har vi skrevet under på det, men Nav skal innkreve det.....

Er ikke riktig - egentlig at han skal ha dette når han aldri har klart å følge det opp....men han ble skikkelig på krigsstien og ville ha advokat og kjempe for 50-50....selv om jeg vet han ikke hadde oppnådd det- hadde det blitt en slitsom prosess....så jeg orket ikke....da får han heller vite at han betaler mindre enn han skal og jeg nøye meg med litt mindre....

Trist., men er nok dette med penger som vekker barnefedrene...de ser på bidragspengene som " lommepenger" til mor...

Skrevet

Mulig det gjelder noen - men slett ikke alle. Det er utrolig synd på de ungene som har totalt uinteresserte fedre. Men alle er ikke sånn eller slik på den kanten heller:-)

Forøvrig er det nye bidragsregler fra 1. januar...

Skrevet

Det der ekstratillegget i bidrag pga veldig høy inntekt er borte. Det er vel i hovedgrunnen det som er endret.

Men det var egentlig ikke det jeg lurte på. Jeg bare lurte på om det er vanlig å jevnlig søke om endring pga at barna blir eldre, siden det står noe om at kostnadene for de ulike aldrene til barna teller med i bidragsklassene og dermed i utregningene.

HI.

Skrevet

jeg har ikke gjort det, men så betaler far 2000 for en 2 åring å det syns jeg i grunn holder. han har samvær og er ikke noen bråkebøtte så da skal ikke jeg være noen bråkebøtte heller.

men hadde han ikke hatt samvær eller vært en drittsekk eller betalt lite, så hadde jeg sikkert bedt om en endring

Skrevet

Ja, jeg står i et lite dilemma der, for han betaler bra, men ser jo ikke barna(kun eldste en sjelden gang). Vi har ikke privat avtale, for da hadde han ikke betalt noe, for å si det sånn. Men han har høy inntekt, og selv om jeg synes det er bra i dag, så viser det om jeg regner det ut på kalkulatoren, at han skal betale litt over 1000 kr mer i måneden.....

Så derfor lurte jeg på om det var vanlig å søke endring med grunnlag i aldersøkningen til barna, eller om jeg bare skal la det passere for at det ikke skal bli bråk(i dag er det ingenting, verken bråk eller samvær å snakke om).

HI.

Skrevet

om han ikke har samvær og du er usikker på om det er riktig å ta i mot, fordi du da får "mye" bidrag. da hadde jeg søkt om og renge om også hadde jeg satt de 1000 kr ekstra på en egen konto også har du til lappen og bunad når barnet blir større. så får barnet noe fornuftig ut av faren sin.

Skrevet

Ja, det var ikke dumt. Kanskje jeg gjør som du sier:) For de tingene koster jo mye.

snakket litt med BF en stund før jul, og da måtte han nevne at han hadde lurt på å søke om endring i bidraget, fordi han hadde gått så mye NED i lønn. Men som den "snille" mannen han er, så hadde han latt være;)

Dette tror jeg var et forsøk på å få meg til å la være å søke om endring. Jeg hadde ikke nevnt noe om dette, jeg. Så det var vel bare hans redsel. Vi har hatt samme bidraget i over 3 år uten annen endring enn indeksreguleringen, og derfor tenker jeg at siden barna er blitt eldre, så er det kanskje på tide med en regulering.

HI.

Skrevet

Syns du burde søke endring... Sjønner at du er redd for bråk, men det er jo tross alt ungen(-e) sine penger. Var lurt det som sto over her om å sette pengene på konto. i tilleggg til lappen og bunad og slikt skal de jo ha sykler, være med på aktiviteter etc, og da er det nok godt å ha litt penger stående som kan være "fars bidrag"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...