Gå til innhold

nakkefold?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som kan skje hvis det er noe galt med nakkefolden og hvor tidlig kan dette oppdages?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror at forstørret nakkefold kan være et tegn på downs syndrom. Mener å huske at dette kan sees på ultralyd i uke 12.

Skrevet

Har hørt at det ikke automatisk blir sjekket for dette, så husk å spørre legen om å undersøkte nakkefolden også.

Skrevet

Som hun over skriver, nakkefolden kan gi tegn på downs syndrom. Kan sjekkes i uke 11-13 ifølge min gynekolog.

Skrevet

Bare en tilføyelse: mange jordmødre og leger opplyser ikke om det før etter uke 12 - etter at det ikke er mulig å ta abort.

Skrevet

Det er fortsatt mulig å få en abort etter uke 12, må bare søke om det!

Skrevet

Oj....har ikke tenkt på at noe kan være galt med et foster sånn.....tenker liksom at alle får perfekte små barn. Ble litt tankefull av dette her....

Gjest ~Gravid og glad~ Uke 6
Skrevet

I uke 11-13 sjekker de nakkefolden og neseben.

På den vanlige UL i uke 18,kan de ikke lenger se om det er noe med nakkefolden,for har det vært det,så er det grod igjen til da. (i noen tilfeller går d ann å se da,svært sjelden)

 

Dette er fordi at Norge ikke vil ha et sorteringssamfund,mange som velger abort hvis de får en UL i uke 12,og det viste seg at babyen har downs.

 

Mødre over 38 og de som har hatt en historie før med et sykt barn,får tilbud om denne UL i uke 11-13.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...