*venter nr. 2* Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Er det noen som har noen tips på hva man kan gjøre med barn som biter? Jeg har ei datter på 2 1/2 år som kan være fæl til å bite i bhg. Det er spesielt hvis hun vil ha en leke som noen andre har og hun ikke får den. Da reagerer hun med å bite. Og hun biter hardt... Hun biter stort sett bare i bhg. Hva kan vi/bhg gjøre med dette? Det som blir gjort nå er at hun blir satt i gangen, og der blir pratet ordentlig med. Når hun har tenkt seg om kan hun gå inn igjen til de andre og si unnskyld til barnet hun beit. Dette er en praksis som bhg har brukt hele tiden. Men for meg ser det ut til at det ikke virker. Jeg prater med henne om at hun ikke må bite i bhg, og at det er veldig vondt osv. Hun har selv blitt bitt, så hun er klar over at det gjør vondt. Men når hun kommer opp i en slik episode jeg har skrevet så glemmer hun alt sammen. Jeg er ganske fortvila... Er redd for at det til slutt ikke er noen som vil leke med henne. Er det noen her som har erfaringer. Evt tips jeg kan si til bhg? Jeg kan jo ikke straffe henne for det hun gjør bhg. Det eneste jeg føler jeg får gjort er å prate med henne om det.
*venter nr. 2* Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2009 fortsatt ingen som har noen ideer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå