Gå til innhold

Hvordan er det å få barn nr.tre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter nr. tre ganske snart og det hender jeg lurer på om jeg noen gang kommer til å ha ekstra overskudd med tre barn i huset, kommer jeg å være konstant sliten? eller er det ikke så stor forskjell på to og tre barn? De to eldste er snart to og fem.

Håper noen tar seg tid til å svare.. Dette er noe jeg tenker mye på.

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss var det stooor forskjell!!!

Når jeg fikk nr. 2 hadde jeg ikke bhg til hun eldste og vi bodde på et gudsforlatt sted så det var til tider ensomt for oss alle!! Myye sjalusi :(

Nå når nr. 3 kom så har jo de to eldste hverandre å leke med. De bryr seg derfor ikke så mye med babyen, de leker heller, og jeg får amme i fred :) Dessuten har jeg litt bhg til de begge, og det gjør at de får lekt litt med andre, og vært litt borte fra meg, babyen og hverandre! Da får jeg dulle og kose meg med babyen uten at de andre blir sjalue, og alle er glade for å se hverandre når vi treffes igjen :)

Skrevet

nå var jeg så heldig at de to store gutta var 7 og 4,5 år da tredjemann kom. så her fikk jeg også mye tid med babyen da gutta var på skole og bhg + masse ute å lekte..:)

litt mere slitsomt da 4. og 5. mann kom. men ikke værre en at jeg gladelig hadde gjort det på nytt!:)

Skrevet

Hvor mange år er det mellom nr. 3 og 4 og 5?

Fantastisk at du har 5 barn må jeg si! :)

Skrevet

hehe..

det er 22 mnd mellom 3 og 4

17 mnd mellom 4 og 5

har nok å gjøre ja:))

Skrevet

4gutter1jente:

Er alle barna med samme mann? Hvor gamle er de?

Hvordan klarer du deg økonomisk når du har så mange barn, regner med du går i full jobb.. Må jo være slitsomt med 5 barn i tillegg, ser i profilen din at du er alene med barna.

Skrevet

hehe, oi da må jeg oppdatere profilen min gitt!!

er ikke alenemor lengre nei. er sammen med bf til de 3 yngste barna (de to eldste har en annen far)

er sykmeldt for tiden pga div grunner,så lever ikke fett. men har så vi klarer oss:))

samboer jobber veldig mye da.

Skrevet

nå er mine to 7 og 10 da :) Så har jeg en på 5 mnd, og jeg storkoser meg. Vi er av og til 4 unger også når samboers sønn på 4 år er her.

Går helt fint synes jeg da.

Men nå har jeg fått en lite krevende baby. Han er utrolig snill. Da er hun på 7 år mye mere slitsom som enda er i full trass av og til hehe

Skrevet

Jeg syns det var veldig stor overgang fra nr 2 til nr 3 jeg. Men nå har vi lang avstand mellom de to første og tett mellom de to siste så det er kanskje derfor, syns virkelig det var mer slitsomt med to tette enn med avstand. Syns særlig det har vært vanskelig å følge opp det midterste barnet.

Her har det gått i ett med omganssyke på alle 5 flere ganger, forkjølelser, lungebetennelser og minimalt med søvn. Har såvidt overskudd til barna, men det som er den største forskjellen er kanskje at det er vanskelig å få tid til seg selv. Dette er jo ikke like viktig for alle, men for meg så er det det. Kjenner at det suger energi av meg. Men satser på at det er en periode på et par år som er slitsom så får man nyte godt av det senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...