vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Jeg ønsker virkelig å hel-amme, men siden frøkna ikke legger på seg av kun morsmelk (fra 6ukers alder) så må jeg innse at det blir del-amming på meg. Har knotet endel med ammingen siste tiden, og gjort alt i min makt for å øke produksjonen men melken er tydeligvis ikke så næringsrik..Nå tar hun puppen fint igjen, så noe godt kom det da hvertfall ut av det Uansett, i dag har jeg gitt 300ml nan fordelt på 3 flasker. Har ammet i forkant av flaskene + 3.hver time resten av døgnet sånn ca. Høres det fornuftig ut? Hun er straks 3mnd gammel og veier knapt 5kg. Og er det mulig å få melken mer næringsrik igjen? Mengden har tatt seg opp relativt bra...
husmus &2 Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Hvorfor tror du melken din er næringsfattig? Jeg tviler sterkt på at det er tilfelle. Hvis du virkelig er bekymret for det så kan du få testet melken din, snakk med HS. Ammer du før du gir henne flaske? Det burde du. Hvis produksjonen din er god nok så er det i utgangspunktet ikke noe vits i å gi mme. MEN, da det sagt, fyll opp en stor flaske med mme, tilby pupp først, og så flaske. Da drikker hun det hun trenger og du ser hvor mye det er.
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2009 Grunnen til at jeg tenker sånn er at jeg har full-ammet de siste dagene frem til i går og da jeg veide henne hadde hun gått ned 30g siste uken til tross for at hun har spist jevnlig.. Ammer alltid før flaske og når hun får flaske sluker hun hele innholdet så hun er tydelig mer sulten.. Produksjonen er ikke god nok ennå, men den er noe bedre enn den har vært og jobber fortsatt med saken
Frøken Freken Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Da jeg styrte med delamming spurte jeg legen om jeg ikke burde trappe ned på mme og heller legge til puppen kjempeofte. Legen min svarte da at det er viktigere at barnet blir mett enn at prosentdelen av mm er så høy som mulig. Dette er litt på tvers av hva mange andre mener, men jeg er faktisk enig. Nå etter at jeg har lagt bak meg skuffelsen og skammen ved ikke å få til amminga (kun flasker etter 8 ukers alder) må jeg si meg enig med legen. Så her kommer et råd som sikkert få andre dibbere vil være enige i - amm først til alle måltider og gi jenta så mye mme hun vil ha etterpå. Antistoffene i mm skal visstnok være mer konsentrert jo mindre man ammer.
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2009 Tenker det samme sjøl, selv om jeg synes det er veldig synd at jeg ikke klarer å gi henne nok selv. Må innrømme at jeg synes flaske er litt nedtur selv om jeg jo ser at frøkna blir mye blidere etter å ha fått flaske enn kun pupp. Men ammer som vanlig og gir tillegg når jeg merker at hun ikke er mett.. ..at det skulle være så vanskelig å få til denne ammingen hadde jeg aldri trodd i førsten da jeg hadde maaaasssse melk og problemet var at alt ble vått av melk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå