Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 jeg vet det kan være vanskelig for dere og svare på dette når dere ikke kjenner til historie og folkene her men ønsker bare og høre hva dere mener om denne saken og hva dere ville ha gjort i en slik sak. litt inviklet, så les nøye faren til elste jente mi er anmeldt for og ha hatt uttukt med ei jente .på (familie på hans side), den saken ble henlakt. nå er det dukket opp en ny sak om ei jente på min families side. dette er noen år siden at det er skjedd, men først nå kommer hun frem med dette. vi var sammen i den tiden dette skal ha skjedd. men jeg viste ingen ting om dette før det ble slutt med oss. jeg ble fortalt om dette når den første saken kom opp.for da ble jeg sint på de som anmelde han for dette og at det måtte være tull, derfor ble jeg fortalt om denne saken her (som skal ha skjedd to ganger). de hadde ikke sakt noe før, for de ville skåne meg med dette, siden vi var sammen da. hun har slitt lenge med dette og nå som hun er blitt mye eldre, tør hun og komme frem med saken. datteren vår har gått til han regelmessig hele tiden og hun er veldig glad hver gang hun skal til han. men nå er jeg usikker på om jeg skal forsette og sende hun til han, er jo livredd for at det skal skje hun noe. men jeg vet ikke om jeg klarer og se henne i øynene og fortelle hun at hun ikke kan til pappa noe mere, hun kommer til og bli knust. denne siste saken her er jo under underforsking enda så han er jo ikke dømt til noe enda. og i de aller fleste sånne saker blir det også bare henlakt. ville dere ha sent deres datter til faren som vanlig? ville dere ha stoppet det for alltid? eller kun når saken holder på og om den blir henlakt så kan hun gå igjenn? hva tenker dere om det? Husker
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Vanskelig å si. Jeg vet bare at jeg ville blitt utrolig skuffet og sint på min mor hvis min far misbrukte meg og mamma visste han var i stand til det og ikke gjorde noe for å hindre det. Om du har myndighet til å nekte far samvært om saken blir henlagt er noe jeg ikke har peiling på.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Hvor gammel var jentene han har forgrepet seg på? Om det var snakk om barn, og ikke unge voksne, så hadde jeg sørget for at han kun fikk treffe barnet når jeg selv var tilstede. Huff, det må være en vanskelig situasjon å være i!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Jeg tror jeg ville nektet han å treffe henne alene.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 For det første ville jeg ha tatt kontakt med bv for å vite hvordan saken bør behandles videre. Siden saken hans ble henlagt første gang må vel familien hans ha litt mistanker, og jenta som fortalte det dette er vel villig til å snakke med bv. Det kan bli trøbbel om du bare slutter å sende jenta til faren, og jeg hadde aldri snakket med jenta di om det. La bv eller andre ta seg av det. Litt lettere å lese om du bruker stor bokstav.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 ja det er ikke mye gøy nei. har vont i magen hele tiden. ønsker egentig ikke og sende hun til han, men jeg vil ikke gjøre henne såret og lei seg heller. og er redd for at han da skal gå til advokat, for om saken blir henlakt, har jeg ingen ting og komme med, er ikke så flink til og prate for meg og sånn heller. jentene var 7 år og 12 år gamle. han drikker også en god del (derfor jeg gikk fra han) og han skal ha vert full begge gangene. han har lovet at han ikke drikker når han har jenta vår som nå er 7 år også, men dette vet jeg jo ikke om han holder.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 Hvis du har mulighet ville jeg tatt kontakt med advokat eller fri rettshjelp-kontoret i kommunen. Hvis du "saboterer" samværet og han går til sak risikerer du at han får hovedomsorgen og du samværsrett. Sannsynligvis annerledes hvis han blir dømt. Skikkelig fortvilendes situasjon:( Man vil jo bare beskytte barnet sitt, men dette kan altså i rettspraksis føre til at faren får omsorgen....
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 Støttesenteret mot incest i oslo har mye erfaring i slike saker. Ta kontakt og diskuter med dem ! Du må uansett ikke snakke med din datter om dette, det kan ødelgge en ev sak ! Husk det er to sider, er vel ikke noe vi mødre er mer redd for enn dette, men heller ikke noe det kan være værre å bli beskyldt for urettmessig, og man vet skjelden eller aldri noe sikkert... husk også at om du nekter samvær og far senere kjører sak kan dette også gå ut over jenta...kjempevankelig, diskuter derfor heller med noen profesjonelle enn her inne eller med venner /familie, Lykke til !
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #9 Skrevet 21. januar 2009 Beklager, men må gjøre innlegget ditt leselig: "Jeg vet det kan være vanskelig for dere å svare på dette når dere ikke kjenner til historien og folkene involvert, men jeg vil bare høre hva dere mener om denne saken og hva dere ville gjort i mitt sted. Det er litt innviklet, så les nøye: Faren til den eldste jenta mi er anmeldt for utukt med en jente i hans familie, den saken ble henlagt. Nå er det dukket opp en ny sak med en jente på min families side. Det er noen år siden det skjedde, men jeg visste ikke om det før det ble slutt mellom oss. Jeg ble fortalt om dette da den første saken kom opp. Den gangen ble jeg sint på de som anmeldte ham og mente at dette var tull, av den grunn ble jeg opplyst om den nye saken ( det skal ha skjedd to overgrep ) Jeg hadde ikke blitt opplyst om dette før siden de ville skåne meg mens jeg var sammen med ham. Jenta har slitt lenge med dette, og nå tør hun endelig å stå frem. Datteren vår har gått regelmessig til faren, og hun er veldig glad hver gang hun skal til ham. Men nå er jeg usikker på om jeg skal sende henne til ham mer, jeg er jo livredd for at det skal skje henne noe. Jeg vet ikke om jeg klarer å se henne i øynene og fortelle at hun ikke skal til pappa mer - hun kommer til å bli knust. Denne siste saken er under etterforskning, så han er ikke dømt ennå, og ofte blir slike saker henlagt. Ville dere ha sendt datteren deres til faren som vanlig, eller ville dere stoppet samværet permanent? Eventuelt stanset samværet til saken var ferdig etterforsket/henlagt? Hva er deres tanker om dette?"
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #10 Skrevet 21. januar 2009 Jeg synes du skal være veldig forsiktig med åleke dommer, HI. Dette er hans datter, og har han ikke lagt hånd på henne, og det ikke er noe mistanke om at han har misbrukt datteren sin, så skal du være VELDIG FORSIKTIG med å insinuere at det er noe å mistenklig på gang. Man kan ødelegge et menneske med sånt. Jeg har sett hva sånt kan føre til, og det kan faktisk føre til selvmord. Uskyldig dømte mennesker, spesielt fedre som er sett på som misbrukere uten å ha vært det, er hjerterått!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #11 Skrevet 21. januar 2009 hehe, går helt greit. er ikke så flink til og skrive det sån jeg
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #12 Skrevet 21. januar 2009 ok. vet ikke hvor mye jeg kan si, i tilfelle det skulle være noen her inne som skulle kjenne til saken her. men for og si det sån, så er den ene jenta datteren hans som han har med ei ann dame.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #13 Skrevet 21. januar 2009 Og hva gjør det ikke med et barn å bli misbrukt?!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #14 Skrevet 21. januar 2009 Ta kontakt med bv i morgen. IKKE send dattern din til faren. Blir han dømt og evt legger hendene på deres datter kan du bli dømt for å ikke ha gjort noe med det. Ta kontakt med noen som har greie på dette snarest
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #15 Skrevet 21. januar 2009 ok. takk for svar, jeg trenkte og høre hva andre mente en kun de som er rundt meg og kun står på min side. jeg skal ta kontakt med barneverne elle familiesenteret og ta det derfra. nå legger jeg meg. klikker inn i morgen igjenn
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #16 Skrevet 21. januar 2009 Du kan ikke nekte faren å se jenta, basert på henlagte saker. Du må derfor begynne i andre enden, som noen skriver her støttesenteret mot inest, advokat som har familierett og barnevernet. Jeg synes du bør prate med faren til datteren din, si du vet om sak nr 2, og si at du er redd han vil forgripe seg på datteren deres, siden det vil ødelegge henne som mennesker etc. De fleste overgripere vil ikke ødelegge noen med overlegg, selv om det jo selvsagt er det de gjør. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #17 Skrevet 21. januar 2009 Anonym over. Hun kan vente med å sende barnet til far ,grunnet alvorlighetsgraden av sakene anmeldt for 2 overgrep ett på sitt eget barn.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #18 Skrevet 21. januar 2009 Han er ikke anmeldt for overgrep på sitt eget barn, og man kan faktisk ikke nekte noen samvær basert på en henlagt sak. Mulig man kan få til samvær med tilsyn, når den andre anmeldelsen blir vurdert henlagt eller sendt til rettssystemet?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #19 Skrevet 21. januar 2009 Jeg ville tatt kontakt med politiet som ettforsket sakene, og spørre tilråds.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #20 Skrevet 21. januar 2009 oj så han misbrukte sin egen datter som han hadde med ei anna ei? Da hadde jeg nok kntaktet BV og hørt hva jeg skulle gjøre. Greit han er ikke dømt osv, men jeg hadde nok ikke tørt å sendt dattern min til han så lenge han var mistenkt for å gjort noe. Misbruker han deres datter så kan jo det ødelegge hennes liv. Veldig vansklig situasjon synes jeg. Men snakk med BV du og høre om de har noen gode råd å komme med.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #21 Skrevet 25. januar 2009 takk for mage gode råd. jeg skal ta kontakt med barnevernet først og fremst nå og få rådgivning der og så eventuelt en advokat etter på. må se hva barnevernet sier først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå