Gå til innhold

Noen her som har handlet fra lookfantastic? Evt. strawberrynet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ute etter noe Kerastase shampoo og balsam, men lenge siden jeg har handlet på nett fra utlandet. Er det fortsatt slik at man slipper toll under 200 kroner? Slik at man bør handle i to omganger hvis man f.eks. får et totalbeløp på 300 kroner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp. Det er sånn som du tror.Handler jevnlig på lookfantastic.com.

Skrevet

Tror reglene er de samme ja. Har handlet hos Strawberrynet og de har jo fri frakt også så da spiller det ihvertfall ingen rolle om du handler i to omganger.

Skrevet

er det billigere å betale porto flere ganger enn tollen?

Skrevet

De har det ja....men der har de ikke redken:)

Hos lookfantastic så ble det faktisk billigere å betale 25% moms på varen, enn å betale frakt tre ganger.

Skrevet

Men bare husk at om du velger fortolling så tar det veeeldig lang tid (min erfaring i alle fall).

Skrevet

Jeg handlet id pudder der og det ble så dyrt at jeg kunne like godt kjøpt det i butikk.

Skrevet

Bommet litt på valutakursen...trodde den var mye høyere. Så fikk Redken shampoo og balsam for under 200 kroner:) Så slipper å betale moms. 197 ble det faktisk. Og portoen var jo selvfølgelig lavere jo færre varer man kjøpte. Bare shampoen koster jo flere hundre kroner hos frisøren. Deilig å spare litt penger, spesielt når man lever på 80% lønn i et år:)

Skrevet

Du kan be de pakke de i 2 forsendelser, de er klar over mva grensen her. Vet mange som har sluppet ekstra porto.

Reglene er forøvrig slik at varer med verdi under 200 kr er mva fritt, men går det over 200 kr, så regnes mva av hele beløpet inkl porto. Dvs porto skal ikke regnes med om det er under 200 kr, det er varens verdi det går på.

Om du går over, så er det da 25% av total beløpet og et gebyr til posten i fortolling. Tror det ligger på 90 kr eller i området rundt. Om totalsummen er over 1000 kr så stiger gebyret for da er det ikke lengre forenklet tollbehandling.

Du må være obs på at posten/tollen bruker egne valutakurser når de regner verdi. Du kan se kursene her: http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98&epslanguage=NO

Tidsaspektet varierer veldig når det gjelder fortolling, men mitt fra lookfantastic kommer innen max 1 uke.

Skrevet

Du får ikke kjøpt kerastase på lookfantastic. De sender ikke den til utlandet. De sender heller ikke hårspray med gass....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...