Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har spurt om dette tidligere, men nå har han egentlig blitt verre og jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gripe det ann, hvis i det hele tatt.

Med unntak av når han er dødssulten, så begynner han å skrike hver gang han ser flasken. Når jeg VET at han er sulten, så legger jeg ikke bort flasken, men fortsetter å tilby den litt og litt mellom skrikene. Jeg skjønner ikke hvorfor han har begynt med dette. Han er jo sulten, han kan tømme 200 ml når han endelig begynner å drikke, så jeg VET at jeg ikke presser han når han er mett.

Men jeg skjønner ikke hvorfor han begynner å skrike. Han er ikke overtrøtt, tror jeg, og tørr bleie, ikke mageknip osv, så jeg ser ikke helt hva det kan være. Utålmodighet kanskje? Det hender han begynner å sutre midtveis i en flaske også, og da kan det jo hende at han synes de går for tregt?

Jeg er bare litt redd for å presse han for mye med flasken, jeg vil jo ikke at han skal utvikle angst for den flasken og automatisk begynne å gråte hver gang han ser den, for det er sånn det virker nå...

Jeg har lurt litt på om han er lei av å ligge i armene mine så lenge også, byttet side i dag, og da virket han mer fornøyd. Kjeder seg kanskje?

Han er 2.5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken smokkestørrelse bruker du? Kan jo være at du må bytte til neste størrelse. Opplevde at lillegutt noen ganger ble veldig sinna når han drakk melk når han var bitteliten, så fant jeg ut at jeg hadde EN smokk i størrelse èn, mens resten var i strl 2. Så han ble så fortvilet når det gikk så sakte når han drakk..

Men du sier han skriker når han ser flasken, det er jo litt rart...har ikke opplevd dette her.

Skrevet

Ja, jeg har også lurt på om det er størrelsen. Jeg har noen i str 2, jeg bør prøve de og så følge litt med hvordan han oppfører seg.

Jeg synes også det er rart at han begynner å sutre når han ser flasken, det tilsier at han ikke er sulten men allikevel så drikker han en hel flaske når han først setter i gang. Og null gulp etterpå får jeg vel legge til.

Kanskje jeg heller bør vente til han er ordentlig sulten, altså virkelig gir tegn til mat, ikke bare disse småhintene som jeg har begynt å gå etter. Kanskje han faktisk ikke er så sulten som jeg skal ha det til, det er jo også mulig selvsagt.

Jeg kan liksom ikke se hva annet det kan være....

Skrevet

Dette sliter vi også med!! Spesielt nå den siste uken har d vært ekstremt (pga 3 mnd-vaksinen- hun har vært slapp og spist lite i over en uke nå..=(

Men har også slitt litt m dette tidligere, og d er ikke no gøy i d hele tatt!

Hun begynner å hyyyle vettu, blir helt rød i fjeset og skriker ut m voldsomt volum..Skjønner ikke hvorfor d skjer jeg heller, så kan ikke hjelpe deg no særlig dessverre..Hun kan også finne på å glugge nedpå masse når hun først roer seg, så er jo åpenbart ikke mett..

Eneste som kan hjelpe litt, er å bysse bysse og hysje hysje, til hun roer seg. Hvis hun slår seg helt vrang, som har skjedd OFTE den siste uka, tar jeg henne over i vippestolen, distraherer henne litt m en leke foran ansiktet og lurer i henne noen ekstra ml...Funker ikke alltid, men d hender.. Tror ikke d er smokketypen d går på her i gården, for som regel begynner hun å skrike før hun har smakt på flaska engang.. Skikkelig frustrerende er d!!

Skrevet

Bruker 2'er smokker forresten!

Skrevet

Hvor mange timer mellom hver flaske da? En venninne gir jenta si flaske hver 3 time og hun drikker hver gang, har tydeligvis ikke noen begrensinger... fordi hun ikke sier fra at hun er sulten, og jenta er i tillegg HUGE... jeg hadde lyst å foreslå å kanskje vente til hver 4 time, men torde ikke blande meg inn... Min spiste hver 4 time alltid, men sa tydelig i fra når han var sulten da, var liksom ikke noe tvil..

Ja prøv å vente til h*n sier fra tydelig, kanskje det går bedre da.

Skrevet

Har tenkt på d samme selv, at jeg kanskje er litt for rask på avtrekkern, og løper og lager en flaske fordi jeg synes jeg ser noen tegn på sult hos snuppa (at hun sutrer litt osv.)..Tenker å kanskje la d gå litt lenger tid mellom hvert måltid, og vente til hun blir skikkelig sulten, kanskje d går bedre da..Men så er hun jo så knøtt lita også da, ligger på den nederste kurven, og fikk beskjed på hs om at jeg burde mate henne hver 3.time..Huff huff, ikke lett dette altså!

Skrevet

Ja ikke sant!!! Jeg husker når jeg nevnte det sist gang at du også slet med dette, men nå har han blitt så mye verre og det er ikke alltid det går ann og roe han ned.

Selvom vi ikke finner årsaken, så hjelper det å høre at andre sliter med det og. Blir mer normalisert da! Men herregud, at det skal være så vanskelig å gi de litt mat liksom. Jeg får fornemelser til hvor morsomt det skal bli med fast føde osv.

Skrevet

hehehe, han er ikke akkurat på nederste trinn på skalaen det skal være visst. 6.7 kg, og 2.5 mnd. Hehe. MEN, han er ikke fet, og det er ikke bare mammaøynene som sier det, bare så det er sagt. hehe. han er lang og slank. Kanskje litt mage, hehe.

Skrevet

Han får forresten mat oftere enn hver tredje time. Jeg tror jaggu jeg bør prøve å hale det ut litt lenger, til det ikke er noen tvil om sult..

Skrevet

Hehe, mente ikke å si at du hadde en stor gutt da, det aner jeg jo ingenting om... :-) Tenkte kanskje det kom feil ut når jeg fortalte om venninnes store jente..hehe. Poenget var vel bare at noen barn ikke er så tydelige på om de er sultne eller ikke, eller om de er sultne, og da er det lett å gi mat når man synes man ser noen tegn.

Skrevet

Er litt optimistisk når d gjelder grøt jeg da, gleder meg til vi kan begynne litt så smått m d..Kjøre bil m skjea inn i munnen osv, hehe, moro for både store og små..;) Men er sjeleglad for at jeg slutta å amme hvertfall, for gjett hvor store bekymringene hadde vært da, hvis snuppa hylte som besatt ved puppen; har jeg nok melk, får hun i seg noe i d hele tatt osv..Med flaske får jeg ihvertfall i henne endel melk, tross alt=) Litt kontrollfrik jeg ja...

Skrevet

mamman til lillegutt, nei kjære vene, jeg bare fleiper! :)

Jeg er mer pessimist av natur, så jeg ser mørkt på det. Han var ikke noe bedre når jeg ammet, hylte som en stukken gris, og gliste bredt når flasken kom frem. Nå har jeg ikke noe annet å tilby, så æddabædda.

Skrevet

Idag ble kveldsflaska inntatt delvis gående/ byssende rundt i stua, og delvis liggende på stellebordet.. Herrrrregud, hvor vanskelig kan d være liksom.. Melkeskrekk..?

Skrevet

Hvis det kan være noen trøst i det så er det akkurat samme greia hjemme hos oss. Har vært sånn en stund. Har prøvd å bytte smokker, men vi bysser gående med flaska - og vipps til slutt drikker han som bare det. Vi kan også sette bort flaska litt og så tilby den igjen og da går det plutselig ned alt sammen. Jeg pupper i tillegg så det er ikke alltid jeg er sikker på hvor mye han har fått i seg på forhånd. Det gjør det kanskje enda vanskeligere (er han egentlig sulten nå...?) Men har begynt å drøye det litt med den første flaska, og da funka det litt bedre faktisk. Han har fått i seg en del pupp om natta for det er da jeg har mest melk å tilby.

Han er 4 1/2 halv mnd - og i dag var første dagen han viste tegn på å ville ha grøt. Har bare spytta ut før. Men nå sutra han når jeg ikke kom med mer. Jeg lagde litt til og det gikk ned på høykant.

Ikke så lett å bli klok på de småttingene alltid!

Skrevet

Ja, godt å høre at vi er flere i samme båt, trodde d bare var min småspiste lille flis som dreiv på sånn! Gående byssende funker som regel bra her i heimen også:) Men skjønner ikke hvorfor hun skriker så innihampen mye til tider..?

Skrevet

Takk og lov for gyngestol sier jeg bare...

Skrevet

Hei.

Hadde samme problem da jenta vår var på den alderen. Tror vi byttet flaske smokk og vi begynte å mate henne i vippestolen (babybjørn) hvor hun satt ganske oppreist. Da forsvant problemet, men også litt av kosen av å ha henne i armkroken:) men men Vi gikk også som dere og bysset rundt på golvet og gav mat, men det ble det slutt på da.

Skrevet

Yes, vi er fler! Her i huset drikker hun ca 40-50 ml, så er det stopp. Etter ca en halv time kan hun ta litt til (kanskje resten) i vippestolen. Kan ikke fatte og begripe dette... Men det er kanskje noe de "får for seg". Snuppa vår er 4,5 mnd, og har holdt på sånn 2-3 uker. Spiser mye mindre nå enn før, men er da blid og fornøyd...

Skrevet

Ikke dårlig ment,men så godt å høre at flere har det sånt!!! Vi sliter virkelig med mat og aner ikke hvordan skal vi komme oss på rette spor. Blir misunnelig på venninner som har bebiser som spiser som bare det. Har er det byssing og hyssing og bæring og ingenting som hjelper..

Er så furstrert at snuppa mi spis maks 500ml per døgn(hvis vi er heldig)...Hun har hatt sånt når hun var 2mnd og nå igjen ved 5mnd alder...

Skrevet

Jeg har gjort meg noen erfaringer rikere i dag med å prøve og vente lenger mellom hver gang jeg tilbyr flaske. Om det er derfor han har vært våken fra 11 til 20.00, kun avbrutt av noen korte power naps, vites ikke.

Ikke morsomt når mamma bare ville sitte og se på CNN og spise Ben & Jerrys, men sånn går det.

Han har sutret litt innimellom, men da har jeg ventet 5 minutter, og så har det gått mye greiere. Jeg har også gjort en merkelig oppdagelse, hvis han får kluten under haka først, så er han mye mer interessert i flasken. Litt usikker på om dette var tilfeldig eller om han begynner å utvikle behov for sutteklut.

Skrevet

Min gutt begynte med det samme for noen uker siden, men kun når han får flaske med mme, ikke når den inneholder morsmelk. Jeg tror rett og slett han var lei av mme-smaken, og det er jo ikke så rart for den smaker jo ikke akkurat godt! Først byttet vi mme-merke, og det hjalp litt. Så passet vi på å holde temperaturen på flaske "oppe", for når den ble lunken så spyttet han den ut og gråt.

Problemet bedret seg når han begynte å få fast føde, først grøt og så grønnsaksmos. Dette synes han tydeligvis smaker mye bedre, og det forstår jeg :) Så da kunne jeg kutte ned på mme, og han får spise mat som smaker godt. Han er forresten 5 mnd og ca 9 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...