Gå til innhold

Historien gjentar seg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm....tankevekker.

Skrevet

Pass deg, for du pisser på hellig krenkelseshistorie som unnskylder alt for alle kommende generasjoner. Pass deg, ellers blir du også antisemitt, rasist og generelt et forkastelig menneske som gjentar historien og forfølger Mona Levin (hvilket det tydeligvis er vanskelig å la være). Dessuten representerer du ikke UD. Hva enn du sier kan man ta deg, om man har medias øre og mangler filter kan man som Ari Behn få velte seg i egen navle-lo i beste sendetid for å fordømme deg.

Logikken er upåklagelig. Sønnen min kan ikke stokke beina. Sønnen min får ikke tilstrekkelig spilletid på fotballaget. Sønnen min er svart. Ergo er treneren rasist. Effektivt, gitt.

Noen kan tydeligvis bruke to av vår tids tre verste diskusjonsstoppere ustraffa. Det eneste som manglet var at Willoch i tillegg er pedofil. Så kan man velte seg i offer-rollen som den modigste blant dem, den som lot seg korsfeste for de andre. Og nå når man faktisk har fått i det minste EN norskjødisk mot-røst som sier hei, jeg er jøde, skammer meg ikke over det, ønsker Israels fortsatte eksistens, men fordømmer en disproporsjonell krig - ja, da er det faktisk like galt at enkelte synes det var ok, kanskje til og med at det var på tide. For offer-rollen er mest effektiv når man er mest alene, fullstendig uutblanda og nyansefri og kan unnskyldes hva som helst av lyskespark.

Skrevet

Jeg blir så fordømt lei av at man aldri kan si noe negativt om Israels handlinger, for samme hva så hadde jødene det verre under krigen. Man kan teks ikke sammenligne Gaza med gettoen i Warsawa, for de som var i Warsava ble sendt til Treblinka. Ja det var ille, men det rettferdiggjør ikke det som skjer på Gazastripen av den grunn. Faktisk så burde man forvente av et folk som til alle tider har følt seg forfulgt at de ikke utsetter andre for den samme behandlingen.

Og Mona Levin får meg til å føle kun antipati og hang til å bli antisemitt. Jeg har virkelig forsøkt å se saken fra begge sider, men jeg synes den ene siden er såpass overlegen i denne saken at jeg har vondt for å sympatisere.

Skrevet

Ja, jeg blir lei av måten holocaust brukes som "unskyldning" for alt mulig på. Skulle tro det er den eneste menneskemasakeren gjennom historien, men det er det dessverre ikke. Tenk om Armenerne, for eksempel, skulle begynne å bombe sine muslimske naboer fordi de frykter at historien skal jenta seg ... og ja, armenere som bor i Tyrkia og Syria f.eks opplever forfølgelse den dag i dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...