Gå til innhold

Bruke egg som gikk ut for 5 dager siden?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke noe problem, er ikke så mange år siden de begynte med datomerking.

Skrevet

Bak i vei, eggene er helt fine :-)! Ellers tror jeg du kjenner det fort på lukta... Men egg kan generelt stå MYE lenger enn datostemplingen, så dette er nok HELT trygt! Lykke til med bakinga.

Skrevet

Det jeg mente egentlig med det, at ingen tenkte på egg og dato før. Og de tåler og ligge ganske lenge.

Skrevet

som de andre sier her, egg holder seg mye lengre enn datoen, våre eg er også gått ut på dato, spiste egg i går å det var helt fint:D men tro meg du lukter om de e dårlig

Skrevet

Knekk dem opp i en bolle for seg i tilfelle de er dårlige. Kjenner det fort på lukta! :)

Stol på nesen din sier bare jeg.. Folk kaster alt for mye mat bare fordi den har gått ut på dato.

Skrevet

Har egget liggi lenge i kjøleskapet, så legger jeg egget i et glass, å fyller det med vann, så lenge det ikke flyter kan det brukes.

Egg holder seg veldig lenge.

Skrevet

Før Norge måtte følge EU sine regler for datomerking hadde norske egg 1mnd lengre holdbarhet enn de har i dag. Ellers i Europa er det et problem med salmonella i egg og det har vi ikke i Norge, derfor er holdbarheten mye lengre her.

Skrevet

De holder ihvertfall 1 mnd over stemplingen ja. Hørte et radioprogram hvor det var snakk om at vi kastet mye mat pga datostempling og hvilke varer som hadde lengre holdbarhet. Husker at det ble sagt at egg var holdbare ihvertfall 1 mnd lengre. Så det har jeg levd etter de siste 2-3 årene og aldri vært borti et dårlig egg i denne tiden.

Skrevet

Litt inside information fra min venn på prior: de hadde en kartong med egg, hvor de snudde eggene innimellom, og ett år etter var de like gode og ble brukt i lunsjen på huset! Tror du er safe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...