Gå til innhold

hva trenger vi av utsyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg lurer egentlig bare på en ting. Jeg er førstgangs fødene og skal kjøpe inn alt utsyr som trengs til babyen er her. H Har våre på nette og sitt og hørrt litt me folk. står så mye forsjelligt på nettet. så håpet på noen her inne kunne fortelle hva di mener trengs! og hva som anbefales og kjøpe inn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tenker du på alt?kan ramse opp litt , så får du luke ut det du føler er viktig, og spørre om jeg har glemt noe:)

-Stellebord/stellekommode

-Bilstol

-vogn

-klesskap/kommode

-vugge/sprinkelseng/kurv ( vi har en vugge i starten også en sprinkelseng til babyen blir litt større. de liker å ha det litt trangt. vant til det fra inni magen.

- olje til bade vannet ( mer trengs ikke til disse små)

-kluter

-håndkle ( jeg er glad i dem med hette)

- litt klær i str 50 og 56

- dyne

-helsetepper

-gulpekluter

- evt vinterpose- kommer jo an på når du har termin da.

-lammeskinn

- ullundertøy hvis du får vinter,vår eller høst barn

-kanskje en flaske , er jo greit å ha det i huset.synes dr brown er veldig god.

- bleier selvsagt

- et krabbeteppe, og/eller gymmatte til å ha på gulvet når de skal ligge der

- evt vippe stol ( veldig greit at den kan legges helt ned hvis den skal brukes fra starten, siden dem ikke skal sitte så mye, men alt med måte vet du).

- babygym, men det kan jo kjøpes etter at babyen er ute. det er ikke det allerførst man begynner å bruke:)

-stelleveske.

hmmm.... kommer ikke på mer nå. men kom på nå at det er en ganske god liste på babyshop.no. var hvertfall det da jeg gikk med jenta vår i 2006:) hehe

Skrevet

Med fare for å gjenta hun over her... men her er det vi har/har tenkt å skaffe:

-Vogn, myggnett, og regntrekk

-Seng, madrass,dyne

-Sengesett (gjerne tre sett)

-Ammemadrass (har fra før av, og er veldig fornøyd med den, vi hadde den i midten i dobbeltsenga, så vi praktiserte dermed samsoving på en veldig trygg måte følte vi, de første månendene)

-Bæresjal (også VELDIG fornøyd med det, vi har moby wrap elastisk bæresjal, som kan brukes fra helt nyfødt av)

-Vippestol

-Høystol (de blir veldig fort 6 mnd gamle og skal sitte med middagsbordet sammen med resten av familien)

-Babycall

-Bilstol

-Noen gode tepper, både tynne til å svøpe babyen i, og noen tykkere til å ha på gulvet når du legger babyen på gulvet. Jeg har strikket tynne ulltepper til alle mine, og de er absolutt de aller beste (synes jeg)

-narresmokker (fint å ha på forhånd, tar fort bare noen usle få timer etter fødsel å bli blodig sår på brystvortene)

-brystpumpe

-albueskjell (ammeskjell)

-amme bh`er OG ullammeinnlegg (er en forkjemper for bruk av ull innlegg, sommer som vinter, blir ikke for varmt på sommeren med ull selv om det høres sånn ut) Jeg har veldig mange par ull ammeinnlegg, da jeg byttet innlegg hver dag for å holde hygienen bra. Vasket de for hånd med milo, og la de på tørk, gjort på en-to-tre. Har (bank i bordet) aldri hatt problemer med verken såre brystvorter eller brystbetennelse, men da har jeg passet på puppene mine like godt som om de var babyen min (øh.. hehe)

-stellebord/stellekommode, og badestamp/kar

-masse små myke vaskekluter, pluss de "gammeldagse tøybleiene/frottè håndklær

-smekker

-babyhåndklær

-klær

.......... tja.... bind og bleier! Men kjøp gode bind til deg selv på forhånd:) Jeg foretrekker de ultratynne nattbindene til barselsperioden jeg da (som er knappe mm tykke, huff, tanken på tykke seba bind eller noe i den dur høres ut som tortur i mine ører..!! hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...