Gå til innhold

Sliten,sliten, sliten.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 25 nå og har to barn fra før, og opplever nå at jeg er så sliten at jeg ikke vet hvordan jeg skal stå løpet ut med jobben.

Vurderer å sykemelde meg, jeg er så trøtt at jeg ikke orker noen ting.

Har ikke hatt det sånn i tidligere svangerskap og det føles tungt, jeg føler meg rett og slett litt udugelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så rart du føler deg sliten... Med to små barn hjemme i tillegg til jobb, hus og mann.

Til og med jeg føler meg sliten, og jeg har ingen barn fra før.

Kanskje det ikke er så dumt å sykmelde deg. Er jo viktig at du skal ha det bra nå frem til den nye babyen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøstende ord Cinderella.I forrige svangerskap hadde jeg to måneders sommerferie før barnet ble født, så det er annerledes nå å skulle arbeide frem til tre uker før termin.Jeg tror også at alle svangerskap er forskjellig.Skal til legen i dag, så får vi se hva hun sier.

Jeg har en jobb hvor jeg underviser og må vær 100% oppmerksom og forberedt hele tiden. Flere som har det slik?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

Jeg har også hadd de slik.. hatt en utrolig tøff høst me ny jobb, så har jeg to gutter på to og tre år. Og har jobbet utrolig mye pga. at det ikke føles noe godt å si nei til ekstra vakter osv..når jeg akkurat hadde ffått startet i fast jobb og samtidig 4 uker etterpå oppdaget å være gravid!!

Og når jula var over her...datt hele piffen ut av meg..ble bare så slitn...så var jeg på en kontroll til jordmora og fikk anbefalt å prøve en mnd me sykmelding, og ta de litt me ro, men samtidig lage meg litt småe mål for hver dag..Og så langt fungerer det veldig godt. Iløpet av dagen får jeg meg en liten dupp, gjort litt småtteri hjemme og har middag klar til mann og barn kommer hjem. og er faktisk opplagt til mine småtroll som kommer hjem etter barnehage:)

Tror det er viktig å bli litt egoistisk og lytte til dine behov..det er ingen som kommer med en pokal den dagen du sitter sliten lei deg og ikke ser en den på noe..og det er jo faktisk nå fremover det blir tyngre og vi vil merke de største forandringene:)

Håper dette kunne være litt til hjelp:=

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ragnhild!

Takk for fint svar, det er godt å høre at jeg ikke er den eneste som føler det slik.

Jeg har også jobbet veldig mye i høst, hele dager fra morgen til langt på kveld. Det tærer i lengden.

Føler at jeg må ta hensyn til meg og familien nå, ikke la jobben komme foran hele tiden.

Jeg er sykemeldt nå ut måneden, så får vi se hvordan det går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg er også i uke 25 ...snart. (tirsdag )

har to barn fra før .... og kjempe sliten oxo slik du beskriver...

har mann som jobber offshore, så jeg har aktiv sykemelding nå. Fungerer kjempe fint. Jobber når jeg orker..., har ikke vært mange dagene de siste ukene . vet ikkje jeg , men er det fordi det er 3 gang for oss...å at det "sliter " på kroppen vår ?? ikke vet jeg hvorfor ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. jeg vet akkurat hvordan du har d....jeg har 3 barn fra før og i jobb i barnehage og skole. jeg hadde ingen overskudd igjen når arbeidsdagen va over,fikk ikke gjort noe. Jeg ble 50% sykemeldt. Fikk en heilt anna verden,fri to dager i uka som jeg bare bruker på meg selv:) kjempedeilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, jeg har også tenkt på dette med hvorfor jeg er så slitn denne gangen??. Men har nok funnet ut at me to små barn, hus og jobb i tillegg til at kroppen har sitt 3 svangerskap i løpet av 4 år..er det ikke så rart om en blir mer slitn. Barna krever jo full oppmerksomhet og jobben krever deg fullt ut, samtidig som du å skal/ vil være den perfekte husmor, mor , og kjærest...Det er ikke så rart om det sier nestn stopp innimellom. Har hvertfall funnet ut at det å bli litt mer egoistisk og ta litt mer hensyn til seg selv lønner seg. Har utrolig mye mer overskudd til barna og husarbeid som måå gjøres og ikke minst føler meg opplagt og litt fresh selv. Tror samfunnet og vi selv legger løypa alt for strengt for oss selv... vi skal klare alt og være perfekte i alle sammenhenger, mht jobb, hjem barn , mann familie venner osv. Men en ting er sikkert, ingen kommer med medalje den dagen vi sitter der utbrent, sliten eller har møtt veggen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var god lesning. Jeg er i uke 28 og er så sliten at jeg bare gråter. Syntes det var litt tidlig, men ser at andre har det på samme måte. Venter også nr 3 og har en svært travel hverdag. Etter jobb er det middag og kjøring på unger til fritidsaktiviteter. Når fredagen kommer er jeg helt utslitt.

Kanskje jeg bør bli sykemeldt 50 %???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Thea3:)

Du er kommet like langt som meg i svangerskapet. Jeg har også to fra før men mine er ikke så store at jeg har fritidsaktiviteter enda. Nå skal ikke jeg anbefale alle her sykmelding, men har virkelig fått kjent det på kroppen å være slitn og at tårene kom fort. Det er ingen tjent me, her i gårdn har fsmilietilværelsen endret seg såååmye etter at jeg ble sykmeldt:) Og det å ta litt hensyn til seg selv burde vi alle mødre gjøre litt oftere og hvertfall før det er for sent:) Det går ann å prøve med en 50% sykmelding, så merker du nok fort om du vil føle deg bedre:) Og ikke hør på alle sine meninger om at det bare er å kutte ned på stresset og husarbeid osv... Det er hvertfall enklere sagt enn gjort, for klær MÅ vaskes og noe husarbeid må gjøres uansett og barna krever en 100% når de ikke er i skole eller barnehage.. Så legg bort dårlig samvittighet for jobb om du sykmelder deg, gjør det med god samvittighet for DEG selv, babyen i magen og familie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går m nr 2 og har vært sykemeldt siden jeg var bare litt over 1mnd på vei pga bekkenet, men likevel har jeg vært dødsliten. Føltes som ME eller totalt utbrenthet.

Synes det er veldig mange som har det slik nå...lurer på hvorfor..det skal da ikke være slik? Datteren min har vært i bhg så jeg har bare hatt meg selv å tenke på, men har vært tvunget til å ligge timesvis i sengen hver dag totalt utmattet..

Det har heldigvis bedret seg utrolig mye siste uken (er nå 25uker på vei), og d er fantastisk!! Så det er håp!

Nå har j også vært hos healer i går, så får se om jeg blir enda bedre... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at du prøvde gjøre noe med det... :-)

Jeg har og haft det slik... og prøvde healing... og jøjøe meg hva det hjalp... :-) Jeg var riktig nok der flere ganger.. meg det var fordi jeg merket forskjell... Hun lærte meg og hvordan jeg kan ta vare på meg selv... slik at jeg ikke blir så TOM for energi... Så SLITEN....

 

Det er som dere sier her over ... at det virker som om det er veldig Mange som er Slitne om dagen .... enten de er gravide eller ikke ...

 

Prøv healing.. det virker... det er godt... tryggt... og utrolig spennende...

jeg anbefaler www.livh.no

 

god klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hjulpet kjempemasse! Føløer meg som et nytt menneske =D Er jo bare noen dager siden, så er spennende å se dagene framover også. Jeg gikk til Dagfinn Hov i Oslo sentrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...