Gå til innhold

Lollemor-79

Ønskenurk i magen-har født:-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på deg:-)

Ser du har fått temindato 23.september...Jeg har ikke vært hos legen enda, men har regnet ut selv at det er den 23.09. Kan selvfølgelig bli litt flyttet på etter 1.svangerskapskontroll da, men skal ikke dit før 11.feb. Syns det er litt lenge å vente da, men er vel ikke noe vits å stresse før det likevel. da er jeg 8+3.

Hva gjorde du første gangen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner det er meg du spør?

Jeg var i grunn veldig tidlig ute med å få time til lege,for jeg sliter med en del komplikasjoner når jeg blir gravid pga diabetes min,så derfor fikk jeg streng beskjed av legen min å komme med en gang jeg ble gravid.

Så at ikke du skal til lege før du er 8+3 kan du ta helt med ro for det er mere normalt.Mange går ikke til lege før de er 12 uker på vei,så det skal ikke beskymre deg over.

Regner med du er ei ung og frisk jente så kontroll ved 8 uker vil passe fint:)

Dette skjer første gangen:

-Ta gjerne med urinprøve,men kan også tas på legentoret.

-Du snakker med legen din

-legen spør garantert om når du hadde siste mens(greit å finne ut før du drar)

-Legen spør om dine personelige data som:

-alder,jobb,tlf,navn på samboer/ektefelle

-Så blir du sendt på labben for å ta blodprøve i armen og i fingeren.

-Blodtrykk

-vekt

-Også får du med deg helsekort for gravide som du skal ha med resten av svangerskapet.(Veldig viktig at det tas med over alt i helsevesenet)

-Også er det opp til deg og legen og bli enig om neste møte.

Lykke til og er det noe du lurer på så bare spørr:)

Skrevet

Obs,ser jo nå at du spørr hva jeg gjorde på 1.svangerskapskontroll og det var i grunn alt jeg har skrevet over.

Terminen regnet hun ut fra min siste mens som var 15 des og da kom ho fram til 23 sep og jeg til den 24 sep så nærmere hverandre får vi jo ikke blitt!!

Skrevet

Hei du MOLLEMOR;-)hehe

Det var nok deg jeg mente ja...bomma litt med øya gitt;-)

Takk for svar, det var godt å høre. Får bare smøre meg med tålmodighet. Er så spent hva han sier...har ingen spesielle symptomer, bare litt ømme pupper...men jeg får vel være glad til:-)

Jeg hadde første dag av siste mens 10.des, men har hatt mellom 31 og 36 dagers syklus, men regna med at den var på 33dager denne syklusen hvis det skulle ha passa med når vi hadde sex, så da endte jeg opp på 23.sept på terminkalkulatoren på babyverden.no. Der fyller man ut sykluslengden også;-)

Lykke til videre, håper vi følger hverandre og at det går bra for oss begge;-)

Skrevet

Takk for det!

Har ikke noe særlig symptomer jeg heller,bare veldig trøtt og tissatrengt hele tiden,men sånn er det jo.

Moro å være gravid igjen da:)

Lykke til videre til deg også,så snakkes vi videre vet du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...