Gå til innhold

Lei meg når, folk sier "stakkers dere som har to gutter"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan folk si slik? Hvofor er det mer ille å ha to gutter en to jenter. Det de fleste sikter til er at gutter er så aktiv og båkete. Det stemmer da ikke alltid? Eldste gutten min er velig rolig gutt faktisk. Nr to er litt mer høyrysta ja det er han. Men det er vel ikke synd i oss for det? Om en kan generalisere slik, må da jenter ha sine "svake sider".Jeg kunne da aldri funnet på å si "stakkers dere når jentene deres kommer i puberteten. Jeg er no kjempe glad i guttene mine, men det er klart det sårer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, er det virkelig noen som sier det?

Folk sier mye rart, men jeg tror ikke de legger så mye i det, eller tenker så nøye igjennom hva de egentlig sier (håper jeg).

Skrevet

Noen mennesker er ubetenksomme rett og slett. Da jeg fikk vite at nr 3 var tredje gutten opplevde jeg å bli nærmest kondolert med tredje gutten fremfor gratulert. Verste kommentareren var "Uff da, entil? Jaja, dere kan jo fortsatt få flere og ha hellet med dere da!". Dette kom fra mannen sin ene bestemor, men hun er ikke helt god da...

Tør ikke tenke på hva folk sier nå som jeg tror vi venter gutt nr 4 dersom det viser seg at jeg har rett.

Er trist at all oppmerksomheten skal måtte dreie seg rundt kjønn. Våres tre gutter er faktisk veldig greit å ha med seg bort. Når familien vår samles er det faktisk de to jentene i resten av haneflokken av gutter (alle er 1,5 til 6 år) som bråker mest og finner på mest tull...

Skrevet

Ja det er det mange som sier...Særlig fremmede folk..Åå har du to gutter? Jaja stakkars deg...Det er noen som ikke har noe mellom øra. Mange rare folk der ute dessverre, du får slenge en kommentar tilbake hehe :) da holder de nok kjeft

Skrevet

Det har heldigvis ingen sagt til oss, da hadde jeg blitt streng...

Nei det synes jeg er stygt sagt, har en venninne som har 4 gutter.

Og ingen av de er spesielt bråketet eller høyrøstet.

Her er forøvrig førstemann også roligere enn minstemann:-)

Skrevet

Da jeg venta tredje gutten etter ei jente sa ene venninna mi, stakkars deg(namnet til jenta mi) hadde det ikke vært bedre å få ei søster.Steike da ble jeg sinna.Er stolt gutte og jente mamma jeg da, men er faktisk glad for å ha tre gutter og ei jente, og ikke omvendt fordi jenta vår er den mest "vanskelige" skal jeg si det slik...Humør messig.Like glad i alle sammen da .

Skrevet

Skjønner hva du mener!!

Jeg har to gutter,og folk forteller meg støtt at jeg ikke skal være lei meg,jeg har jo fremdeles sjansen til å få en jente...

DA blir jeg sur altså!!

Skrevet

De vet sikkert ikke bedre... Jeg har bare jente jeg, og hun er da mye mer høyrøstet og aktiv enn de fleste gutter jeg kjenner. Men like god er hun. Som om man ikke blir like glad i alle barna man har uansett hvilket kjønn de har.

Gjest Mammamoms med prinsesse
Skrevet

Kjære tid, det er da vel ikke stakkars!!!

Lurer på hvor lite folk tenker før de sier noe sånnt...

Skrevet

Jeg opplevde motsatt da jeg fikk jente nr.3.Åhhh sa alle kom ikke gutten nå heller????

Skal vel ha en til dere da,så pappa kan få gutt..osv...

Ehh..nei,vi er fornøyd vi..

Skrevet

Får høre i prinsipp det samme..... stakkars dere som har tre jenter, såååå vanskelig det kommer til å bli for dere når de er tenåringer og bla. bla. bla......

Lurer på hva som får folk til å si at det er stakkars noen for at de har vært så heldige å få barn

Skrevet

Har hørt det jeg og, enda vi har en gutt og ikke to enda. Håper faktisk vi får en gutt til.

De som har sagt dette har jenter selv, og da har jeg sagt tilbake "ja, det er greit å ha bråket mens de er små. Verre med jentene i tenåra."

Blir stort sett stille da =)

Har alltid ønsket meg tre gutter jeg, men de rundt oss ønsker at vi får jente neste gang.

Skrevet

Med det svaret kan jeg ikke se at du er noe bedre enn de.....hva er det som sier at jenter blir verre i tenåra???? Å si at alle jenter blir ufordraglige i tenåra er som å si at alle gutter er ufordraglige når de er små.

Skrevet

Nei, det svaret er ikke noe bedre, men jeg sier det heller ikke til folk som ikke sier noe negativt om at jeg har en gutt.

Hadde aldri funnet på å si til noen at "stakkars dere som har jente" uansett grunn.

:)

Skrevet

Det er jo bare for å svare dumt tilbake på noe som i utgangspunktet er dumt å si. Ikke verre enn det :)

Skrevet

hehe, oki:) Da skjønner jeg;-P

Skrevet

Folk sier akkurat det samme til oss, men vi har 3 jenter.....

Kjenner jeg blir veldig irritert når folk lemper utav seg sånne ting, men tenker stille for meg selv at det er fordi de rett og slett ikke vet bedre ;)

Skrevet

Har også fått mange kommentarer på at folk forventer at vi holder på å produserer helt til vi får jente =P

Allerede etter førstemann kom spørsmålene: "Ja dere håper vel på jente nå?" osv.

Da jeg var gravid med tredjemann ville jeg gjerne vite kjønnet, rett å slett for å konstatere at ja, vi får en gutt til =) så vi slapp det maset!

Til og med etter at gubben steriliserte seg - vi har fått de tre barna vi ønsket oss - har folk prestert å sagt: "Jammen, hva med jenta da?!"...!

Bestemte meg tidlig for å i det minste ikke bli lei meg og heller ikke kjempeirritert...så lenge vi er fornøyd driter jeg i hva alle andre "ønsker seg". Og jeg er ikke redd for å si ifra hva jeg synes, hehe!

Hilsen kjempefornøyd guttemamma!

Skrevet

Jeg er jentemamma og hever meg glatt over sånne tåpelige kommentarer. Vi er kjempefornøyd med å ha bare jenter, og ønsker oss ikke gutt. Folk får si hva de vil, det driter jeg i. ;o)

Ikke la det gå inn på deg. :o)

Skrevet

tja folk spør om jeg skal ha flere barn og jeg svarer at muligens en til om noen pår når jentene begynner å nærme seg skole alder.

Da får jeg høre, ja hadde jo vært stas for deg å få en gutt også........

Akkurat som om det ikke ville vært stas om det ble en jente nummer 3.

heldigvis slipper jeg sånne komentarer nå som jeg har blitt alene.

Skrevet

Herregud jeg har komme til å eksplodert jeg vist noen har sagt noe sånt til meg. Jeg har 2 gutter selv på 3.5 og 1.5 år å er sjeleglad for at jeg i d hele tatt kan få barn. kjønn spiller da ingen rolle, er vell like mye glede i gutter som i jenter. hovedsaken er jo at de får en bra oppvekst,med masse kjærlighet og støttende foreldre:)

Skrevet

Huff, føler at jeg var en slik person som i alle fall TENKTE slik før i verden, før jeg fikk barn. Jeg fikk et etterlengtet barn i 2007 og var kjempetakknemlig for det, brydde meg ikke i det hele om hvilket kjønn, (det ble en jente). Nå er jeg mer reflektert og ville aldri ha tenkt "stakkars den og den som bare har gutter/har mange gutter". Skjønner i hvert fall ikke at noen som har barn selv ville tenkt slik, for da har man jo opplevd egne og andres barn på mye nærmere hold.

Skrevet

Mennesker er og forblir tankeløse.

En venninne av meg ventet gutt nr. 3 og var lei seg fordi hun stadig vekk fikk kommentarer om at "huff, ikke jente denne gangen heller". Tilslutt fikk hun stoppet kjeften på noen av dem med å si "Klart det må bli en gutt til, vi lager jo de nydeligste guttene i verden! Er du ikke enig?"

Ikke alle kan få barn, ikke alle får friske barn. Gutt/jente-gnålet er i den store sammenhengen uinteressant.

Skrevet

Tusen takk for mange fine svar. Jeg får heller bare prøve å ikke bli såret over slike kommentarer! Ser ut til at jeg hadde fått slike kommentarer om jeg hadde hatt to jenter også...... Folk må jo alltid ha noe negativt å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...