Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Buksene mine er trange allerede og jeg er bare 2 mnd på vei... Synes liksom det er for tidlig å kjøpe mammabukser...? Har sett etter noen bukser i butikkene, men alle har så høye liv at jeg må langt opp i størrelse før de blir behaglige, og når jeg ikke er så lang i utgangspunktet så ser det jo helt mongis ut. Og de som har veldig lavt liv viser jo fram rørleggeren bare man setter seg ned.... *sukk* Jeg gleder meg til det blir varmere i været og jeg kan gå i flagrende deilige skjørt og fine lange topper som viser fram magen!
Englebarn+ lille erta!! Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 jeg har kjøpt meg ei bukse på H&M som jeg syns er ganske genial! det er vel egentlig en joggebukse, men jeg har kjøpt den i svart, og bruker den som vanlig svart langbukse!! den koster 199kr, finnes i hvertfall grå og svart, og er ikke høy i livet!! den er tøylig, så kan brukes lenge!!! annbefaler den ihvertfall!!
trollmor:) Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Hei, ta en hårstrikk og fest den i knappehullet (på de vanlige buksene dine), så setter du denne rundt knappen for å lukke buksa. Da får du noen ekstra centimeter, det klemmer ikke og du behøver ikke kjøpe bukser du bare kan ha i noen uker. Litt lang genser over kan jo være greit da... Hilsen
Madam-mim Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Har samme problem med bukser. Er 18+0 i dag, og syns selv mammabuksene ikke sitter riktig over magen enda, og de som er litt fine blir jo utsolgt med engang virker det som. Er stort sett bare stoore og bittesmål størrelser igjen. Og de vanlig buksene mine er nå for små. Tights er jevnlig brukt om dagen. Men blir litt lei av å bare gå i de og, så har kjøpt meg en olabukse som er veldig stretchy. Den ligner egentlig veldig på en tights, men det er deminstoff. Bruker den med strikk i knappen. Den er kjøpt på Klara, merke Vila. Fornøyd med den. Ellers så har jeg ikke funnet så mange bukser å bruke foreløbig.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Tidenes mest behagelige bukse for meg er i alle fall Boobs jerseybukse. Hadde en variant av den da jeg var gravid sist og bodde i den både før og etter fødsel, og har fått 2 nye denne gangen. Kan has både over og under magen - du bare bretter den til der det passer deg å ha den. Fikk den i uke 16 denne gangen og begynte å bruke allerede da (o'lettelse etter at selv joggebuksene begynte å være ubehagelige). Den er ikek en typisk penbukse, men jeg har brukt den både når jeg slærker på sofaen og til juleselskap bare md penere topper til.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2009 Hvor får man tak i den da?
rima Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 Ja, det lurer jeg også på. Den hørtes smart ut! Ellers er det faktisk ganske smart med strikk i knappehullet som festes om knappen. Husker jeg brukte det sist og kommer nok til å bruke det nå også. H&M har noen bukser med regulerbar strikk oppe i kanten slik at du bare strammer dem inn til de passer og så er det bare å slakke etterhvert som magen strutter. De synes jeg er kjekke! Sikkert flere også som har slike.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 Jeg bruker bukser som er lave i livet med et lite strikk i knappehullet, slik at jeg får litt ekstra å gå på. Bruker lange topper/tunika over buksa, så synes ikke den berømte sprekka når man bøyer seg.
Mamsebamsen Skrevet 21. januar 2009 #9 Skrevet 21. januar 2009 Jeg forsøkte tipset med strikk i linningen, men syntes det ble knotete å kle av og på. Så inspirert av et bilde jeg så av selveste puppemodellen Jordan da hun var gravid, åpnet jeg rett og slett de øverste knappene i de vanlige dongeribuksene mine, og brukte et bredt belte eller knøyt et tørkle som belte. Siden det var så bredt, skjulte det hele knappestolpen så ingen så at buksa var åpen. Det funket uten uhell i flere måneder! I tillegg hadde jeg ofte lange topper på meg som skjulte linningen, og av og til en singlett under en vanlig topp, som jeg trakk ned under magen (som en tubetopp). Slik klarte jeg meg med nesten bare mine vanlige klær gjennom hele svangerskapet! Og jeg brukte endel skjørt på vinteren også. Med grove ullstrømpebukser og støveletter ble det ganske stilig (og ikke minst behagelig!)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 21. januar 2009 Takk Mamsebamsen for gode tips! Det med beltet må jeg prøve
hjjkaqhd Skrevet 21. januar 2009 #11 Skrevet 21. januar 2009 Nå måtte jeg bestille Boobs jerseybukse, den var dyr nok, så den bør være så bra som du sier
cec26 Skrevet 21. januar 2009 #12 Skrevet 21. januar 2009 Tgihts;) helt genialt... for jo så mange typer i alle farger, og i dongristoff... helt topp,)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. januar 2009 #13 Skrevet 21. januar 2009 Nå får jeg helt prestasjonsangst, men både jeg og ei av mine beste venninner har likt den utrolig godt i alle fall )
S. Skrevet 21. januar 2009 #14 Skrevet 21. januar 2009 Billig og behagelig er tights, eller pose/haremsbukser i mykt stoff som finnes i butikkene nå. Har bl.a. på Cubus til en billig penge, bruker dem under magen, med strømpebukse opp i livet, og lang topp over.
Vinden blåser Skrevet 21. januar 2009 #15 Skrevet 21. januar 2009 http://www.gravidshop.com/ buksene der har tøystykke som går litt opp langs magen men ikke mer enn 10-15 cm og de strammer ikke!! Rett og slett fantastisk!
lmx Skrevet 22. januar 2009 #16 Skrevet 22. januar 2009 På alexi.no selger de noe som heter BellyBelt. Se http://www.alexi.no/product_info.php?cPath=1_1105&products_id=5903&osCsid=7567304bb5b5e1944c6abd55b46e399c for mer info. Har selv bestilt en slik=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå