Gå til innhold

Noen her som har Mini-PC??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket merke har dere? Samt hvor stor er skjermen?

Fornøyde med valget

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke, men TV2 hjelper deg testet mini-pc'er i forrige uke. Gå på nettsiden deres og les. det var ganske store forskjeller

Skrevet

Ja det er jeg fullt klar over, men er interessert i å vite hva folk synes alikevel..

Noen flere?

Skrevet

Har ikke men vet om flere som er fornøyde med sine 8". men det du må være klar over er at noen av linuxdistroene som kommer på disse ikke kan endres, så du ikke kan legge til egne programmer. Det er ikke veldig brukervennlig. Men om du bare skal ha den til å skrive på, og surfe, så holder det.

Skrevet

jeg skjønner fortsatt ikke helt hva man ikke kan endre...

kan man ikke bare reinstallere hele os'et, da? er ikke noe himla finurlige drivere som skal inn for noen av HW'en.

Skrevet

Jeg har to forskjellige:

Acer Aspire One AOA150

- 8,9-tommers display

- Intel Atom N270

- 1GB RAM

- 160GB Harddisk

- Minnekortleser

- Webkamera

- Windows XP Home

(har dyttet linux på den i stede for xp'en)

utrolig liten, lett grei sak. helt grei skjerm for mitt bruk, og kun 1 kg vekt.

Lenovo IdeaPad S10e

- 10 tommer skjerm (ja, det er litt forskjell)

- har extra RAM 1,5 GB = max

- vekt 1.2 kg

eller samme diskstørrelse.

Liker nok Lenovoen litt bedre :-)

Skrevet

Jeg har den billige eee pcen (asus), med linux og 16Gb. Bruker den til å ta notat under forelesning og på lesesalen, så det var viktig for meg at den er lett, og ikke bråker mye, eller bruker lang tid på å starte opp. Ville heller ikke betale mye, så ca 2000 var helt supert. Er i alle fall fornøyd til nå. Vet ikke hvor stor skjermen er, men den er ikke veldig stor akkurat.

Tror det er en 900-modell, ikke at jeg vet hva det betyr.

Skrevet

Men de spinkleste er jo såpass dårlig utrustet at det eneste de ville dra av ms os er vel 98? Du får ikke vista i alle fall, men om du kan å justere xp så går nok den fint. Men det forutsetter jo at man kan å reinstallere en pc, og har os.

Skrevet

De har ikke mye disk, nei - og windoz krever litt.

XP er et lang mer robust produkt enn Vista (bare for å nevne det - selv om jeg ikke er noen windoz bruker)

Å installere en pc tror jeg de fleste kan å få til :-)

Billigvariantene med linux er mye gått av markedet - nå er de de knøtsmå med XP som gjelder.

Billigste er antakelig Acer'en man finner på Net on Net til ca. 3000. (litt mer for den rosa)

Skrevet

jeg har Acer Aspire One AOA150 og er veldig fornøyd. Det eneste jeg skulle ønske den hadde var cd rom.

Den er liten og lett og helt perfekt for mitt bruk. Den kom ikke så bra ut i tv2 testen....men jeg er acer fan ;-)

Skrevet

Kjempefornøyd med min asus eee 1000h :-)

Skrevet

Jeg har hp mini notebook med ubuntu software! Er veldig fornøyd med den, men skal installere xp istede, ubuntu har noen bugs som irriterer meg. Men er gratis da....

Skrevet

jeg er veldig fornøyd med min lille vite asus. er vel 9 tommer det er. vi kjøpte den på expert til 2499kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...