Tingeling27 Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 er ikke dette merkelig?? jeg har IKM mandag 26 Jan...men nå i dag så fikk jeg plutselig sånn brunt som kommer før mensen....hadde EL 13 jan...dvs at dette bare blir en syklus på 23 dager fra 28?!?...trodde ikke lutefasen kunne endre seg så mye som fra 14 til 10 osv...trodde lutefasen så og si var lik fra mnd til mnd? at den kun kan variere med 1 dag til eller fra?? hva betyr dette her da? noen som kan hjelpe??
Tingeling27 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 21. januar 2009 dytter litt i håp om at noen kan svare...??
ønske ønske Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 dytter jeg også, for dette lurer jeg og på:/
Sanna :o) Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Hei! ) Når man får det,er det helt sikkert at man ikke er gravid da og får mensen? Jeg har hatt min for en stund siden,men jeg har ikke fått mens enda.. Tidligere har jeg fått den rett før mens.. :s
Tingeling27 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 24. januar 2009 Hei Jeg tenkte også at det kanskje kunne være festeblødning,men det gikk fra spotting på onsdag, til skikkelig mensenblødning på torsdag,spotting igjen fredag og nå er jeg ferdig...?? skjønner ikkeno jeg...kan det ha vært en tidlig SA kanskje?? fikk mensen på dag 23 ble det jo nå da...egentlig skulle jeg hatt den dag 28 , som er mandag som kommer...så jeg fikk jo mensen 5 dager tidligere enn jeg skulle....
elleville Skrevet 24. januar 2009 #10 Skrevet 24. januar 2009 Hei:o) Jeg spotter også litt i perioder og har forsøkt å finne ut hva som skyldes dette. Jeg leste et sted at det kunne bety ubalanse i hormonene i lutealfasen og da spesielt progesteron....
Tingeling27 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 24. januar 2009 å??? hvordan ubalanse da? slik at det kan være vanskelig å bli gravid da eller?? at man kanskje må ha pergo eller noe??
Solisolden Skrevet 24. januar 2009 #12 Skrevet 24. januar 2009 Jeg sliter også med spotting... denne mnd begynte jeg å spotte en uke etter el og er nå på dag 5 med spotting... Det kan være ubalanse ja, det kan fesks skyldes p-pille bruk og at kroppen trenger tid på komme i orden etter det (kan ta opptil et år har jeg hørt). Står et eget emne om lutealfase på pernille.info
Tingeling27 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 24. januar 2009 tusen takk for svar:) jeg gikk inn på pernille.info og der sto det noe om defekt lutefase. det sto veldig mye der,men om man har defekt lutefase og man får progesteronstup som resulterer i at mensen kommer for tidlig...vil det også si at man kan ha det hver mnd eller at det kan skje innimellom??? jeg har jo vært og fått påvist el hos legen, og jeg har hatt lang nok lutefase de andre pp... hva kan man evt gjøre med defekte lutefaser?? trodde lutefasen sjelden forandret seg på antall dager og at det isåfall var med en eller to dager +/-??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå