Gå til innhold

Hjelp-Det klør overalt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 16 uker. Det klør og klør. Kjøpt en fet a derma krem på apoteket som ikke fuker. Vært hos lege fått antihist-uten særlig effekt. Tok også leverprøver, venter svar på disse.

Erfaringer?

Ved evt forhøyet asat/alat-er dette farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette er noe jeg vet er forferdelig for dette hadde jeg forrige svangerskap:(Fikk det i 7 mnd og sov stort ikke pga all kløen.Klødde intenst på magen,føttene(spesielt leggene),i hårbunnen og på brystet.Var full av blodige kloremerker,det var helt jævlig:(

Jeg prøvde Aderma og hvitvask men synes ikke det hjalp stort.Hvis jeg tok en fuktig klut på huden kunne det av og til lindre litt..

De tok også lever og galle prøver av meg,hadde ingen forhøyedde verdier.Men hadde et par ekstra ultralyder for å se at barnet vokste som det skulle..

Tror ikke det er farlig så lenge du blir undersøkt jevnlig så de har det under kontroll...

Skrevet

hey du! jeg hadde også slik ekstrem klør i en mnd ca bare hos meg da,men jeg smørte meg med fete parfymefrie kremer opptil tre og fire gangerom dagen ..og etter ca en mnd forsvant det..du må bare fortsette å smøre hvis det viser segat prøvene på lever og galle osv er fine. Vet det er lett å si det men det kan forsvinne sånn plutselig..det er enhelt jævlig klør men fleste leger virker det som ikke har peiling påhva dette er..de skylder på hormoner,det gjorde de til meg ivertfall.

Skrevet

Hei! De siste uke av mitt svangerskap fikk jeg svangerskapskløe.Kløe og utslett over hele kroppen. I flere uker tok legene prøver og kikket på huden,men ingen fant ut noen ting.Prøvde alle apotekvarene jeg kom over(hvitvask,aloe vera,xylocain), også hydrokortison og antihist. som jeg fikk forskrevet.Men ingenting hjalp!!

Jeg holdt på å klø meg gal..dette var i fjor sommer og under varmen ble det ekstra ille.

Da min datter var 3uker gammel dro jeg til legen igjen. Denne gangen sendte han meg til hudlege ved sykehuset.

Lykke lykke,endelig en kar som hadde sett dette før. han kunne fortelle at dette va svangerskapskløe og at hadde jeg bare kommet til han da jeg var gravid hadde han kunnet hjelpe meg.

Han skrev ut "prednisolon" til meg..å i løpet av 2uker var jeg så godt som frisk:):)

Mitt råd er jo da som følger: kom deg til hudlege..få medisin..det er ikke verd å pine seg!!!!

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...