Gå til innhold

Jeg klør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 16 uker. Det klør og klør. Kjøpt en fet a derma krem på apoteket som ikke fuker. Vært hos lege fått antihist-uten særlig effekt. Tok også leverprøver, venter svar på disse.

Erfaringer?

Ved evt forhøyet asat/alat-er dette farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problem som deg! er i uke 13 og klør og klør på hele kroppen... legen ba meg prøve allergi medisin i ei uke og smøre med fet krem.. men kjenner ingen forskjell. hvor klør det på deg?

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Hadde svangerskapskløe sist gang, det eneste som lindret var Eurax salve og Polaramin tabletter. Vanlige fete kremer hjelper ikke en døyt, må ha skikkelig klø-dempende salve. Prøvde alt av kremer, kun Eurax som hjalp litt. Føler med dere som klør.... Håper jeg slipper det denne gangen!

Skrevet

HAr nå forsøkt A-derma krem på apoteket + Polaramin antihistamin-null effekt. Klør over hele kroppen. Har lest at for svangerskapskløe er kløen definert til håndflate og fotsåle, disse som spesielt ille-her klør jeg ikke. Holde på å bli gal, ikke sovet på fem dager nå og dette begynner å bli slitsomt. Skal det være sånn i 5 mnd til??

Skrevet

Bra du har tatt lever prøve. Her finner de ut om det er farlig for deg og babyen ellr ikke. Blir verdiene for høye, kan det faktisk være farlig for dere begge. Heligvis er det sjeldent verdiene blir så høye. Men jeg hadde forlanget jevnlige blodprøver for å ha dette under kontroll.

Jeg ble i mitt forrige svangerskap lagt inn på sykehuset pga dette. Fødselnen ble satt i gang ca tre uker før termin, fordi nivået hadde steget alt for mye. Siste natten jeg var hjemme klødde jeg meg med en saks i 7 timer på natten. Jeg hadde da ikke sovet en eneste natt på 6 uker. Jeg holdt på å bli fullstendig gal. Legen min tok ikke blodprøve av meg.. dette var noe jeg selv fant ut av ved å lete på nettet etter flere uker, og krevde da at sykehuset fulgte dte opp. Måtte krangle meg inn på sjekk på sykehuset, men da sa de at NÅå skjønte de hvorfor jeg hadde vært så bekymret etter at de hadde tatt flere prøver!?!?!??!? GRRRRrrrrrrr

Så ta dette på alvor. VEt hvor forferdelig du har det. JEg klødde sykt mye overhele kroppen og inne i håndflaten som noen nevner.. hadee aldri klødd inne i håndflaten på den måten før.. det var helt merkelig.

Håper nivået ditt er greit.

Det er en ting du skal nevne for legen og det er en type alergimedisin som ikke er farlige for gravide. Den brukes ikke noe særlig lenger, for den har en bivirkning som er veldig sterk, og det er at en blir trøtt. JEg fikk denne da jeg la meg inn på sykehuset så jeg skulle få noe å sove på (hadde da spurt legen min utallige ganger om jeg kunne få noe å sove på.. hvorpå svaret var at nei det var det ikke).

Da jeg tok denne alergimedisinen, sovnet jeg på etter 30 min Det var heeeelt umulig å holde øynene oppe. Jeg sov HELE natten, og store deler av neste dag. Var ikke skikkelig våken før det hadde gått 24 timer siden jeg tok den. SÅ neste natt fikk jeg en halv. Da sov jeg greit ghennom natten, og klarete å være våken på dagen.

Har alt dette friskt i minne. Og håper jeg slipper dette denne gangen. Men vet i hvert fall nå at jeg kan få noe å sove på om det kommer tilbake denne gangen og. Uten søvn blir en helt syk i hodet.

Masse lykke til .

Skrevet

Hei! Et spörsmål til deg "Venter på Mirakel *gravid*, husker du hva nivået ditt lå på når du var dårlig? Jeg driver å tar leverpröver en gang i uka og legen sier det fortsatt er litt höyt men greit. Hadde vaert greit å sammenligne:) Lykke til alle som klör!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...