Gå til innhold

Sulten gutt paa 4 1/2 mnd - hjelp til matrutiner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er sulten og tar ikke flaske. Fra han var 4 mnd har han faatt maisgroet til kvelds, og faar naa ogsaa en halv porsjon paa formiddagen. Jeg synes han kaver med puppen og bare virker halvmett hele dagen. Er det for tidlig aa innfoere fruktmos og groennsaksmos? Trenger hjelp til rutiner! Dagene er omtrent slik:

06.30 morgen: pupp, litt rap og paafyll innen en time, leke

08.30 sove alt fra 45 min til 1 t og 30 min

10.00/10.30 pupp og halv porsjon groet med sviskemos (tar lang tid med skje)

12.30 sove

14.00 pupp med paafyll

16.00 sove

16.45/17 pupp

18.00 groet full porsjon med sviskemos

18.45 bade

19.30 natta til pupp

Har i det siste sovet til ca 4-5, faar pupp, vil opp ca 6.30.

Proever aa holde han oppe i to timer, og holde ca 4 t mellom mat. Problemet er at naar han vaakner vil han ha pupp, selv om det ikke er saa lenge siden sist. Har proevd a gi mme med skje, men det spytter han ut. Spiser ellers alt vi proever av fruktmos og groet. Har proved litt paere, sviske, fersken, risgroet og maisgroet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille er også 4 1/2 mnd. Han får pupp når han våkner selv om det er mindre enn 4 timer siden sist! Har hatt litt lite melk så han får mme i tillegg ca 14, 18 og 22. Men prøver å gi så masse som mulig pupp likevel. Nå har ikke vi noen rutiner som følger klokka riktig enda, han sovner når han er trøtt, men dagene har vel begynt å bli litt like med soving på omtrent samme tid hver dag. Men han har ganske korte dubber.

Han kaver også ved puppen for tiden så jeg må passe på at han drikker mye når han er halvtrøtt. Da protesterer han som regel ikke. Han vil ikke ha noe særlig grøt enda, men prøver å gi han litt om kvelden

Syns du har fått ganske gode rutiner jeg da!

Kan ikke hjelpe deg med det at han ikke tar flaske, men. Vi må av og til gå på gulvet å bysse når han skal ha flaske for han krangler litt i starten, men som regel får vi i han det meste etter noen omganger - men det tar litt tid.

Håper det går seg til. Tror ikke det er for tidlig med frukt og grønnsakmos, men kanskje ikke så lurt å innføre for mange ting på en gang. Da er det vanskelig å vite hva han reagerer på hvis det skulle være noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...