Gå til innhold

kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har blitt sykmeldt pga bekkenløsning jobber på nille å er ikke akkurat en lett jobb med varer hele tiden.så jeg og sjefen min er enige om at jeg trolig nok ikke kommer tilbake på jobb.men legen korttidssykmelder meg hele tiden hvorfor det? jeg må tilbake hver 14 dag og det tar 20min å kjøre m bil til legen min da jeg bor i bygda.så får jeg så vondt da jeg kjører bil opp og ned da det oxo tilsammen blir 40min med kjøring.

kan hun ikke sykmelde meg lenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Dette er jeg ikke kjempegod på, men hvis du er av dem som virkelig er plaget med bekkenløsning, skulle en tro at det er nok at du ringer når du trenger ny sm, og at de sender den til deg pr. post. Det har min lege gjort.

Du bør kanskje spørre legen din om dette? Men de har kanskje noen regler på hvor lange perioder de kan sm folk..

Skrevet

Jeg ble nettopp sykemeldt for første gang dette svangerskapet,da fikk jeg for en måned...

Så det må du bare nevne neste gang.

Til meg sa legen at hvis jeg trengte å forlenge sykemeldinga så var det bare å ringe så skulle hun skrive ut ny og sende i posten..

Jeg har også 15-20 min å kjøre..

Skrevet

Heihei! Etter å ha vært sykemeldt 4mnd (først ekstrem kvalme med innleggelse og nå kvalme + bekkenløsning) har jeg fått litt peil på dette her.. Det er veldig vanlig å sykemelde for to uker av gangen, lengste de har lov til å sykemelde noen er 1mnd (da skal du vite at du ikke kan jobbe). Jeg er også enig med min arb giver, eller VAR enig at jeg ikke kunne gå i min jobb mens jeg gikk gravid. De har ikke mulighet for å tilrettelegge. Så min jordmor kom med et skjema ang svangerskapspener som min arb.giver kunne skrive under på. Det går ut på at du får svangerskapspenger istedenfor sykepenger, og du slipper å få nye sykemeldinger hele tiden. Han ble plutselig vrang (lang og innviklet historie) å ville ikke undertegne, så jeg går fortsatt sykemeldt (uke24), får bare èn mnd av gangen selvom legen og jeg er enig i at jeg ikke skal tilbake i arbeid. Men du kan jo høre med legen din om du kan få et slikt skjema? Så har du litt mer å si til din arb giver, lettere for de også å vite hva de skal forholde seg til fremover. Hvis de undertegner skal du ta med skjemaet til NAV å snakke videre med de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...