Gå til innhold

Ser Barnas Hus har salg på Phil & Teds vogn. Noen som har? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må ha søsken/tvillingvogn, ettersom det blir 12mnd imellom de to små. Jeg vil ikke ha en dobbeltvogn, synes det blir altfor stort og bredt! Vi har vært og sett på Phil & Teds og synes den virket utrolig kjekk å trille, men er det noen som har erfarng med vogna? Er den god på vinteren? Tipper den lett? Sitter barna godt? Vil jo bare være storebror som sitter i begynnelsen selvfølgelig, mens lillebabyen blir liggende i bag under.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er veldig fornøyd med min ihvertfall. Ikke noe tyngre på vinterføre en andre vogner syntes jeg.

Den kan tippe hvis du har barn i søskensetet festet bak og ikke ikke barn eller noe annet tungt i setet forann.

Men er bare å huske på å ikke gjøre det.

Og huske at det tyngste barnet skal alltid sitte fremst.

Merket overhode ikke noe sjangse for tipping når babyn lå i selve vogndelen. med største sittende i søskensetet forann.

Vi har kjøpt lazy ted ved siden av da det er veldig praktisk.

Enkle og ta med "ben" som forandrer søskensetet til vippestol.Og med dem følger innlegg som gjør babyns hodestilling bedre.

Skrevet

Takk for svar. Hvor stor aldersforskjell er det mellom dine? Er det vanskelig å løfte babyen som ligger ut når storesøsken sitter på toppen? Og når jeg var og så på vogna så var det ikke noe som dekket til hodedelen til liggedelen når søskensetet er på toppen. Vil det ikke bli litt kaldt for overkroppen til babyen? :)

Lazy ted? Skjønte ikke helt hva de gjorde jeg *dum*.

Skrevet

Vi har denne vogna.

Vi fikk jenta vår når sønnen vår var 2 år og 5 mnd. Eg har ikke lappen og sønnen vår var en som bare la på sprang. Så da ble det lettest med søskenvogn.

Det er litt tungt å løfte ut og legge inn babyen når søskensetet er på, men vi tok på søskensetet etter at vi hadde lagt henne på plass. Var mye lettere. Det følger med et plast stykke som festes slik at det ikke er åpent bak så det blir ikke så trekkfult som det ser ut.

Eg er kjempefornøyd med vogna, og nå når gutten vår er blitt flinkere med å gå fint har vi bare med setet forsikkerhets skyld. Er helt supert å slippe å tenke på flere vogner fremover. Nå har vi vogn til jenta vår ikke trenger det mer.

Bare spør vist det er noe mer du lurer på;)

Må bare si at vist du har Acta Graco Logico S bilstol så kan en få kjøpt et adapter som en fester på der søskensetet skal være så slipper du å vekke babyen vist du skal en tur på butikken el noe. (Vi har en som er brukt i to mnd liggende vist du er interresert. Bare send en pm)

Skrevet

Jeg har P&T vogna, en super vogn. Men, den er veldig åpen, uansett hvem som sitter/ligger hvor på vogna.

Jeg ville ikke hatt denne som søskenvogn til 2 så små. Har hatt Linus (8mnd) sammen med 4 åringen, Linus er jo i en alder hvor han vil se, ikke ligger på ryggen og se rett inn i storebrorsetet. Har prøvd ¨ha Linus bak, nede, men da ser han jo bare sko og føtter og vognryggen.

Har to tette med 11 mnd mellom da var jeg superfornøyd med Jane Powertwin. En super vogn.

Skrevet

http://www.philandteds.com/lazyted_index.htm

der har du link med bilde av lazy ted.... jeg er håpløs på å forklare hehe.

ellers så er det 14 mnd mellom mine.

minsta lå i vogna fram til ho var 4 mnd så fikk ho sitte i søsken sete bak. passer på å ha trekke ned glidlåsen slik at setet ligger litt mer.

Ho storkoser seg der.

når babyn ligger i hoveddelen så er det åpning ved babys hode ja men det er jo fordi barnet skal ha luft tilstrømming blir jo lite av det hvor vogner vanligvis har åpning siden søskensetet er der.

Men som en annen sa det følger med et gjennomsiktig plastrekk som kan festes der.

Nå er minsta født om sommern så var jo bare flott med den luftinga vet ikke hvordan det ville vært på vintern men kan ikke tenke meg at det er noe værre en med vanlig vogn. og man kan jo som sagt dekke til hele eller deler med plasttrekket som følger med.

Når de sitter i søskensetet bak er det ikke så lett med vinterpose da. Men det virker ikke på meg som om det er mye trekk på ho. vind som kommer forfra for eksempel blir jo blokkert av seteryggen forann. Pleier å ta en dyne over ho hvis det er veldig kladt ute men opplever da at ho nesten har vært for varm.

(men kommer jo ann på barnet , mine blir ikke så fort kalde.)

Skrevet

Takk for masse fine svar. :)

Joikabolla, hvorfor ville du ikke hatt den til to så små? Fordi storemann ikke får lagt seg ned for å sove? Eneste negativet jeg kan tenke på, og det at det ser ltit kronglete ut å få ut mini.

Men den Jane Powertwinen så absolutt ikke så ille ut. Hvor kjøpte du den hen?

Skrevet

Har ikke så mye å legge til her egentlig, men svare litt likevel =)

Vi var knallfornøyd med vår phil and teds.

Ang. pose i søskensete som en her oppe nevner: I søskensetet brukte vi en dunpose (ticket2heaven) den passet ypperlig både i søskensetet og hovedsetet. Samme om setet stod oppe eller nede bak.

Barna sitter godt i vognen, både i hovedsetet og i søskensetet. Minuset er at når søskensetet står bak får ingen av barna god sovestilling. Nå var min eldste nesten sluttet å sove på dagtid, så var ikke så stor problem for oss. Flyttet søskensete fram om en av dem skulle sove slik at den sovende fikk ligge i hovedsetet.

For deg som har to så små barn kan dette med sovingen bli ett problem. Det går fint an å duppe litt eller ta en liten lur i søskensetet, men det er langt fra noen optimal sovestilling.

Ang. åpneheten. Ja, vogna er åpen, så er det mye vind er det lurt å bruke regntrekket over. Vi hadde vindtett pose på barnet i søskensetet, det gjorde også nytten =)

Når det gjelder babyen så blir det ikke mye vind selv om du ikke har trekket på bak. Søskensetet foran stopper mye av vinden og kommer vinden bakfra så stopper den mye i den som triller. Men følger med både ett plastdekke og ett sol/uv-dekke, dette er litt hullet men tar av litt for vinden samtidig som den gir litt luft til babyen.

Det ER kronglete å få babyen ut av vogna med søskensetet foran. Men søskensetet klikker du av på null komma niks, så i praksis ett lite problem (med mindre eldste sover i søskensetet foran).

Om eldste barnet fortsatt skal sove en del i vogna på dagtid ville jeg vurdert en annen vogn.

I tillegg til den som joikabolla nevner så finnes det en som heter peg perego duette som er ganske lik (selges på angelbaby.no tror jeg..) og en fra produsenten som heter ABC - husker ikke hva modellen heter men så bilder av den på mypram.com.

Ellers finnes det jo mange lette og smale søskenvogner nå, selv om de er doble. Både easywalker, oth og tfk har gode søskenvogner som ikke er så alt for brede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...