*Madikken* Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Prøver å sette meg litt inn i det å være gravid, er jo ikke sååå lenge til det skjer. Ser det er mange som får bekkenløsning. Dette er vel ikke å unngå. Dog er det mange som får det veldig tidlig i svangerskapet. Er det noe man kan gjøre på forhånd for å unngå dette? I ialle fall noe som kanskje kan hjelpe. Styrkeøvelser? Føler dette muligens er et litt dumt spørsmål, men ikke helt peiling... Sånn generelt er det vel en stor fordel å ha en trent og sterk kropp når man blir gravid skulle man tro... Jobber med saken;) men er det noen som vet hvilke styrkeøvelser det er lurt å ta i forhold til en senere graviditet. En sterk rygg er vel for eksempel godt å ha når ting begynner å bli tungt? Andre?
Fluen Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Hei! Forrige gang hadde jeg bekkenløsning fra tidlig av, og legen var nesten bekymret fordi jeg var så dårlig fysisk form.. I samarbeid med fysioterapaut og lege, har jeg nå jobbet opp kroppen min til å kunne takle neste svangerskap mye mye bedre. Det viktigste er nok å styrke musklene nederst i ryggen/bekkenet. Husker ikke i farten hva det heter;) Men generell sterk rygg er absolutt et pluss, og samme med bekkenbunnen! Lykke til!
*Madikken* Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2009 Takk for svar Supert å få svar fra en med erfaring. Så fint du nå er fit for fight for det nye svangerskapet. Lykke til! Da skal jeg legge inn noen ekstra styrkeøvelser for den nedre del av ryggen i mitt treningsprogram
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå