EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Herremin, hvordan skal dette gå? Er så UGGEN! Konstant! Og ethvert forsøk på mat gjør det bare værre, så jeg går rundt halvsuten og uggen og blir surere og surere og får mindre og mindre overskudd... Hvordan holder dere ut?? Tips ønskes! Stakkars jenta mi, mamma'n hennes er redusert til en gretten nei-og-ikke-mamma med kritisk blikk og sliten stemme... Dårlig samvittighet, kvalm, dårlig kollega, dårlig mor og dårlig kjæreste. Nå er jeg rett og slett litt utafor. Oppmuntring tas mot med takk...
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 jeg vet hvordan du har det!!! jeg har hvertfall blitt 50 % sykemeldt, og det hjelper litt...for jeg blir enda kvalmere når jeg stresser og er sliten... tenkte jeg skulle prøve sea-band, for å se om det hjelper mot kvalmen.... middag er helt uaktuellt, og jenta mi på 3 savner nok en opplagt mor... men det går mest sannsynlig over snart...hvor langt er du på vei? jeg er 8+6, og med jenta mi forsvant kvalmen i uke 11....
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2009 Er 5+5, så håper VIRKELIG dette ikke blir langvarig... Forrige svangerskap var jeg ikke kvalm et minutt, merket knapt at jeg var gravid før fødselen startet, omtrent. Superform og null problem noenting, og siden det var all erfaring jeg har med svangerskap var det noe sånt jeg så for meg denne gangen også. Hah. Så naiv var jeg ;-) Ettermiddagene er bedre enn formiddagene i alle fall, det er enda en trøst. Får se an et par dager hvordan dette utvikler seg, er jeg like elendig i neste uke tror jeg at jeg også må be om sykemelding.
Gjest Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Er 8 uker på vei idag, og har slitt med kvalme siden uke 4. Er like ille som det du beskriver. Man må bare holde ut :S Jeg var hos legen og fikk postafen jeg kunne ta om det ble skikkelig ille, men de hjelper ikke. Men kan jo hende det hjelper på deg? Har hørt at ingefær-kapsler skal være bra, og når jeg blir skikkelig kvalm, spiser jeg knekkebrød. Det er tørt, og det skal visst være bra. Hjelper på meg hvertfall. Med en gang jeg står opp spiser jeg knekkebrød. Er når man har lavt blodsukker at kvalmen er verst, så egentlig gjelder det bare å stappe noe i seg. Men gud vet at det ikke alltid er bare bare. Du kan lage deg suppe? Jeg drikker tomatsuppe, det funker. Da får du litt energi, og kvalmen blir ikke så dominerende. Ikke ha dårlig samvittighet, er jo ikke noe rart du er sliten. Du får jo ikke i deg ordentlig mat, og det lille du har av energi går jo til babyen. Er du langt på vei? Kvalmen min var skikkelig ille de første ukene, men nå begynner den å gi seg litt etter litt. Får håpe den gir seg hos deg snart også. Lykke til og god bedring! (eller noe )
Johan Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Hehe, kjenner meg sånn igjen EllaBella. Var ikke kvalm en dag forrige svangerskap, men nå har jeg vært kjempekvalm siden uke 3... Trodde kvalmen avtok litt her om dagen, men nå har jeg begynt å kaste opp i stedet... Jeg er 8+6 nå og håper inderlig det gir seg snart.... Har ikke helt mulighet til å sykmelde meg heller, for jeg er akkurat på slutten av en kontrakt og skal snart begynne i en ny jobb her på huset... Lykke til alle kvalme gravide, vi får tro det blir bedre snart.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 Du må bare finne ut hva som fungerer for deg... Jeg har vært kvalm siden uke 7, i min 12. uke begynte jeg å kaste opp (da jeg var 11+...) og nå er jeg 13+0 og kaster opp hver morgen... Forrige svangerskap ga det seg i uke 14/15,.. håper det gjør det nå også.
MW** Skrevet 22. januar 2009 #7 Skrevet 22. januar 2009 det eneste som hjelper for meg er enorme mengder søvn og hvile. Har vært kvalm siden 4 uker- og nå vært sykemeldt i snart to uker er nå 8+3. Skal kanskje prøve å jobbe noe hjemmefra neste uke- må bare prøve meg litt frem. var ikke sånn kvalm med førstemann- da var jeg noe småkvalm, men syntes jeg fungerte rimelig bra.Nå føler jeg meg nesten paralysert til tider. Har prøvd akupunktur..uten at jeg føler at det har gjordt noe voldsomme underverker...men er mulig jeg hadde vært enda værre uten...har også prøvd disse sea bands...men synes egentlig ikke det hjelper noe særlig. Føler kanskje at det hjelper noe rett etter at jeg har tatt de av.. Prøv å spis selv om det ikke frister- jeg blir i hvertfall enda værre om jeg er sulten (jeg blir riktignok enda værre med det samme jeg har spise...men i det lange løp er det bedre å ikke være for sulten) Prøv å skru av den dårlige sammvittigheten. Skru ned tempoet... det går forhåpentligvis over om noen uker.
Kurt Skrevet 22. januar 2009 #8 Skrevet 22. januar 2009 Er 9+5 og har vært kvalm siden uke 6. Jeg klarer så vidt å stake kvalmen med Riz-kjeks ved sengekanten som jeg tar 3-4 stykker noen minutter før jeg står opp. Det hjelper faktisk litt. Ettersom har jeg lite lyst på mat generelt, men blir bare mer kvalm hvis jeg ikke spiser. Supper, brødskiver med agurg og tomat og ellers frukt/grønt hjelper i hvertfall litt for meg.
fødeklar lillegull 13.09.09 Skrevet 22. januar 2009 #9 Skrevet 22. januar 2009 Hei! slenger meg med her jeg,.,.er også utrolig kvalm hele tiden. Morgen til kveld, tom om natten har jeg våknet av kvalme. Har vært gjennom to svangerskap før uten noe særlig kvalme, så nå i mitt 3 trodde jeg ikke det skulle bli slik. Er helt utslått, kaster ikke så mye opp men uggen hele tiden. Stakkars barna mine og mannen min, har ikke så mye overskudd lenger, og kort lunte,...uff...Er heldigvis sykmeldt nå, så får se det an når jeg begynner å jobbe igjen. Var på jobb i går, og fikk høre hvor bleik jeg såg ut....så nå skal jeg prøve å samle krefter her hjemme. Lykke til videre, vi får håpe det gir seg...)
Heidi <3 Skrevet 22. januar 2009 #10 Skrevet 22. januar 2009 hei,, jeg er også kvalm nesten døgnet rundt de fleste dager.. kaster opp minst 1 gang dagen og for det meste 2 til 3 ganger.. håper det gir seg snart.. er i uke 10 jeg nå og har vert 100 % sykemldt i 14 dager.. skal tilbake til legen i morgen for å utvide den.. går ikke ann å jobbe i barnehage når man går å spyr heile tiden.. bli jo så slapp og sliten å.. jeg prøver bare at tenke på, at så lenge jeg er kvalm og uggen så er der da ihvert fald en liten en inni der.. ellers spiser jeg en del youghurt og salte kjeks.. havregrøt klarer jeg som regel også at holde i meg.. og salte lakris hjelper faktisk mye mot kvalmen.. vi får bare glede os over at babyen vokser for hver dag som går så er det ikke så ille at være kvalm likevel.. når man nu er det for noget godt.. hadde vert værre om det var influensa liksom.. )
Fifi75-nr3imagen Skrevet 22. januar 2009 #11 Skrevet 22. januar 2009 Må bare få det ut jeg og! Er kvalm hele dagen, værst om ettermiddag og kveld, kanskje fordi jeg er sliten etter jobb? Det topper seg etter middag, da er det som jeg nesten skulle ønske jeg kastet opp for å lette litt på trykket.... Var ikke så kvalm med mine to andre....Er bare 5+6 så jeg ser for meg noen lange, kvalme uker fremover....Ugg ugg...(klage,klage) ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå