Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Det er kanskje litt smak og behag om folk velger melange eller smør. Smør er det kanskje mer fett i? Jeg har lyst til å lage så "sunne" kaker som mulig. Så jeg vil helst bruke lettmargarin. Står på pakken at den er "egnet" til baking, så det går jo an. Noen med erfaring?? Blir kakene like gode...?
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Til brød og pizzadeig bruker jeg rapsolje, til boller og søte kaker Melange og til julekakene Meierismør. Forskjellen ligger i hvor mye mettet, umettet og flerumettet fett det er. Flerumettet er det som er best for deg og det er det mest av i olje.
lykkeligV Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Jeg bruker smør. Skikkelig smør. Det smaker best =)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 HI her. I går prøvde jeg å lage biscotti med solsikkeolje. Helt fjasko.... Uff, jeg er helt håpløs til å bake! De smaker godt, men da jeg skulle skjære de i biter, så ble det bare smuler... Brukte hele nøtter, som jeg stekte først. Men jeg tror det var de som gjorde at deigen ikke holdt seg sammen....Grrrrrrrrrrrr
eplejente Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Jeg bruker ekte meierisør til alt jeg baker. Det smaker best, og er etter min mening også sunnest. Hvis du bruker smør er du garantert best resultat mener jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå