snellaogsprella+enpåvei:) Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Lurer bare på om de fleste tar tidlig ultralyd? virker som mange her inne tar UL fra uk 6? Er det vanlig? Med første mann var jeg på Ul i uke 13 pga blødning, og trodde d var veldig tidlig? Er det ikke uke 15-16 som er vanlig? med første mann bodde vi i stavanger og nå i hjem kommunen min, så det kan jo hende at det varierer fra sted til sted. Er nå i uke 6 og skal ikke til legen før i slutten av februar.
09 <3 16 <3 Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 det varierer mye, også fra eget ønske. jeg fikk UL i uke6 pga. medisinske grunner. men vet av mange venner som ikke skal på UL før i uke 16-17.
♣ Christiane ♣ Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Kommer veldig an på den enkeltes lege tror jeg . Vi som er gravide etter prøverørsforsøk har obligatorisk ul i ca uke 7 De som tidligere har hatt en eller flere XU, Sa eller MA får også tidlig ul hvis de ønsker det. Var til kontroll hos fastlegen min på mandag. Da var jeg 9+6 og han tok også en ul, men han er også spesialist i gynekologi og har alt utstyret på kontoret sitt. Skal man se noe særlig detaljer før uke 12, må man enten ha innvendig ul eller ha litt flaks, så hvis du ikke mener at noe kan være feil, dvs blødninger, smerter osv så kan du egentlig vente.
snellaogsprella+enpåvei:) Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2009 Takk for svar! Tenkte gjerne det var utfra eget ønske ja. Kan jo absolutt være greit og sjekke at alt er i orden der inne:)
nesten30 Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 I utgangspunktet er det nok ikke vanlig å ta ul før rundt uke 16-18. Jeg tok UL i uke 7 pga. tidigere SA - ville se at der var liv. Og det var der:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå