Gå til innhold

Har dere med dette?? (i sykehus-baggen)???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å pakker sykehusbaggen nå, og da dukket det opp et par spørsmål:

- skal dere ha med ammepute og brystpumpe?

- smokk til babyen? Bleier? salver?

- helseteppe?

orker ikke drasse med for mye heller....

Hvor lenge er det vanlig å være på sykehuset?

Bruker man egene klær til babyen?

Føler meg skikkelig fersk i gamet:-) 3 uker til termin i dag!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber for tiden med min egen liste for hva jeg skal ha med på sykehuset, og dette er noen svar jeg har fått...

Noen sykehus har retningslinjer på dette, så hør med sykehuset.

Men de fleste sykehus har vel bleier, salver, pumpe, helseteppe og pute ?

Smokk fikk jeg beskjed om å ikke ta med, da de vil at ammingen skal komme godt igang før man begynner med smokk.

Når man skal hjem fra sykehuset burde man ha egene klær til babyen.

Skrevet

Hei.

Du trenger ikke ha med brystpumpe. Skulle du få bruk for det, så har sykehuset. Ammepute ser ikke jeg det store behovet for å ha med, da sykehuset har store puter, hvis du trenger. Mange ligger og ammer på sykehuset også.

Det kan være lurt å vente med å gi babyen smokk til ammingen er veletablert. Etter ca 2 uker for 1.gangsfødende.

Helsetepper og klær til babyen får du låne på sykehuset. Du får bleier, salver og annet som trengs for stell av babyen. Selv synes jeg det er koselig å ha med egne klær til babyen. Litt stas, og så er det ikke alltid like god kvalitet på kærne som sykehuset har. Noen opplever også at de er for store til babyen.

Ved vaginal fødsel er det vanlig å være 2-3 dager på sykehuset (1. gangsfødende), og ved keisersnitt 3-5 dager. Dette varierer fra sykehus til sykehus, og hvor lenge du selv ønsker å være + hvor god formen din er.

Lykke til!

Skrevet

Man trenger ikke med ammepute og ammepumpe nei!

Og smokk skal man heller ikke ha med, fordi babyen skal lære seg å suge på brystet først, så det ikke blir helt forvirra..

Skrevet

jeg fikk beskjed om bare å ha med klær som babyen skal ha på når vi drar hjem. ellers har i alle fall SUS alt det vi trenger:)

Skrevet

Tror faktisk vi har en tendens til å pakke med oss altfor mye. Snakket med min søster i går, vi gikk gjennom hva jeg hadde pakket med til meg og baby. Hun bare himlet med øynene. Sa at jeg skal jo ikke flytte inn heller...

Hun foreslo enkelt og greit toalettsaker til meg, klesskift, og body, strømpebukse, hentesett og kjeledress til babyen (ettersom det er kaldt nå på vinteren og vi skal fra sykehuset og ut i bilen). Man skal ikke bli værende over lang tid med mindre noe skjer med en selv eller baby. Jeg håper og satser på at jeg slipper unna med 1-2 dager. Trenger jeg noe mer utover det, så får far finne frem og komme med det.

Skrevet

Fikk forresten tips av en venninne som fødte i oktober på samme sykehus som jeg skal at jeg burde ta med meg drikke selv. Har kjøpt Gatorade og en cola. Saften man får der oppe er ikke god i lengden. Ellers kan man vel ta med noe frukt og/eller noe søtt slik at man får hentet energi mens man jobber på.

Skrevet

jeg anbefaler å ha med ammepute på sykehuset!!

hadde det ikke sist,og savnet var STORT!

Skrevet

Drikke får ærlig talt samboer fikse, gidder ikke kjøpe inn cola osv på forhånd.. og er vel kiosk på sykehuset, der man kan kjøpe sånt..

Skrevet

jeg har pakket drikke. for kiosken er neppe åpent natterstid, og jeg vil ikke sende han ned i byen etter drikke når jeg er midt i en fødsel! hehe

Skrevet

Ikke alle sykehus som har klær til babyen fødte på ullevå sist, der måtte jeg ha allt selv på barselhotellet, så det må man skjekke i forrhold til hvilket sykehus man skal føde på. lurt å ha med klær til babyen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...