entil :) Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Jeg er 8 uker på vei i dag, og vi så langt ikke fortalt det til noen. Vi begynte å diskutere i går kveld hvordan vi skal angripe dette her. Vi har en datter på 2,5 år. Når bør man fortelle det til henne? Hun har veldig lyst til å bli storesøster så dette komemr til å være stort. Men hun har jo ikke noe særlig tidsperspektiv, så jeg ser for meg at det kan bli veldig lenge for henne å vente... Og når vi forteller vi det til henne må vi selvfølgelig regne med at alle rundt oss får vite det også Og vi vil ikke at "alle" skal vite det før det har gått 12 uker i alle fall. Samtidig har jeg veldig lyst til å fortelle det til de aller nærmeste. Formen er ikke helt på topp, og det hadde liksom vært enklere i hverdagen om i alle fall de visste. Mannen min synes det hadde vært hyggelig om datteren vår fikk fortelle det til besteforeldrene sine og at det blir galt hvis alle unntatt henne vet det, men da føler jeg at vi må vente enda en god stund.... "dillemma" dette her. Hvordan har dere løst dette?
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Eg fortalte det til bestevenninna mi når eg var ca 8-9 uker på vei (da hadde eg så mye hormoner å satt å grein for noe som eg "måtte" fortelle henne, så fortalte eg at eg va gravid og var sikkert derfor eg reagerte så sterkt:P) .. De i familiene, alså foreldrene våres og søskna vårs, fikk vite det i uke 11 etter at vi hadde vert på ul og sitt at alt sto bra til:).. Resten av beskjente fikk vite det mellom uke 15-19 ca.. Viss eg hadde hatt en datter/sønn på 2,5 år så tror eg at eg ville ventet til etter uke 12, siden folk kom sikkert til å få vite det av henne, åsså blir det ikke sååå lenge for henne å vente, for den tiden blir nok lang for hun.. Hadde sikkert blitt stas for hun å å fortelle det til besteforeldrene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå