29:) Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Min samboer har to "krevende" særkullsbarn. To gutter på 11 og 15 år. Min samboer og jeg har to jenter sammen. 4 og 1 år gamle. Vi er rimelig enige om oppdragelsen på barna våre. Dette gjelder også hans særkullsbarn! Vi vil ha klare greie regler og har tro på at "konsekvenser av handlinger", både positivt og negativt, er riktig å lære barna våre.Vi er enige om hvordan vi vil ha det i familien vår, og i hjemmet vårt. Dette fungerer bra når vi er "bare oss". Men, annenhver helg når guttene hans kommer til oss, sklir alt ut. De nekter å forholde seg til våre regler og vår oppdragelse. Alt blir en kamp! Ikke en gang vanlige dagligdagse gjøremål, som å vaske seg, pusse tenner og det å rydde opp etter seg selv, gidder de å gjøre. Vi må mase og mase hele tiden! De har tydeligvis ingen grenser hos biomor (som forøvrig er helt blåst, går ikke an å snakke et vettig ord med henne). Dette er frustrerende! Det går ut over hele familien, og da spesielt den eldste jenta vår som er midt i trassalderen, og trenger en del irettesettelse. Hun skjønner jo ikke hvorfor hun må gjør som vi sier, når ikke guttene gjør som de blir fortalt! Fortvilende!!!
amaliel Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 dette høres typisk ut som at du ikke er ordentlig godatt og/eller at de trenger alenetid med far !!??
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Hehe, for et svar! Biomor du eller? Ungene har kanskje vansker med å takle at far har ny dame og nye barn. Det å ikke høre på dere er deres måte å gjøre opprør. Hvordan løse det, vet jeg ikke, men tror ikke det er noe med deg direkte.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Vi også har problemer med både regler og oppdragelsei forhold til hans særkullsbarn. Hos oss er det nok tilfelle at jeg ikke er skikelig godtatt, og de trenger sikkert også alenetid med far, men mest det første. Mine stebarn er på ca samme alder som dine, de liker å markere avstand fra meg, mine verdier, og mine regler. Dette tiltross for at detfaktisk også er faren sine regler og faren sine verdier. Særlig i forhold til BigBrother husker jeg at det var mye styr. Da var jo ungene også yngre, jeg mente at så unge ikke burde se sånt skvip, jeg ville ikke ha sånt skvip på i hjemmet vårt. Men også mange andre ting som går på TV. Særlig sånn skikkelige lavmål programmer, som de da får lov til å se av mora. Faren er for slepphendt han gir etter for å unngå konflikter, og jeg blir skikkelig forbanna. Det gjelder også en del musikk med helt usmakelige tekster, og det gjelder også ting de prater, og hvordan de prater om en del ting, så uærbødigt og stygt. En ting er at sikkert mange unger i den alderen oppfører seg slik ute med venner, men en bør da faktisk tilpasse seg at det er foreødre og voksne tilstedet. Frekke svar og kommentarer til oss, det er et problem. Det er faktisk ikke koselig hjemme når en har slik oppførsel. i teorien så er han enig med meg, og han hevder ofte disse veridene som sine egne både til meg og andre. Men han evner ikke å følge det opp i forhold til særkullsbarna sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå